CZLUG a web www.linux.cz

Michal Stanke michal na stanke.cz
Sobota Duben 28 11:58:45 CEST 2018

Ahoj.

Pokaždé, když narazím na nějaký komunitní web, je mi víc a víc smutno z
těch, které nejsou udržované a kazí nějakou představu veřejnosti o tom,
že je Linux použitelný systém pro běžného člověka. Aktivních webů je
pomálu - mojefedora.cz, mageia.cz, forum.ubuntu.cz,
forum.linux-mint-czech.cz a všechno ostatní je buď mrtvé, nebo jsem na
to při svém hledání ani nenarazil. Bohužel mezi těmi mrtvými weby je i
www.ubuntu.cz a taky www.linux.cz. Nedalo by se s tím něco dělat?

Stal jsem se nedávno členem OpenAltu a jednou z mých motivací bylo právě
tuto neutěšenou situaci změnit. Co lidé vidí, když hledají Linux?
Nespravované webové stránky. Co vidí ti, kteří si i přesto linux
nainstalují a chtěli by se třeba spojit s ostatními uživateli a
komunitou? V lepším případě jim odpoví původní autor webu. Když se budou
hodně snažit, možná přijdou na LinuxDays a zkusí někoho najít osobně.
Ale když se to vezme kolem a kolem, není to dobrá vizitka.

Rád bych tedy připravil nějakou platformou, která by pomohla alespoň s
tou nejjednodušší propagací na webu a zajistila komunitám základní
webhosting, doménu a nějaké komunikační nástroje, a když to půjde tak i
pár lidí, kteří by po technické stránce udržovali běžící weby. Na
komunitách nebo zpočátku klidně aktivních jednotlivcích by bylo zajistit
obsah, to holt nikdo genericky udělat nemůže. Ale může tu být nějaká
společná infrastruktura, kterou udrží pro všechny pár lidí, místo toho,
aby se pro to staral pro každý projekt zvlášť jiný člověk, který by
místo toho mohl jednou za měsíc napsat malý článeček o novinkách, co se
v projektu děje. A hned by bylo živo.

OpenAlt už je osvědčený a přijde mi dost živý, abych tam nějakou vlnu
dokázal strhnout. Na rovinu se tedy zeptám. Je CZLUG ještě aktivní?
Dokáže jako spolek nebo komunita lidí s tímto nějak pomoci a zapojit se
alespoň do diskuzí, co by taková platforma nebo infrastruktura měla
nabízet a jak ji zajistit? Nebo alespoň tak, že až a pokud se podaří
něco takového připravit, tak na to CZLUG vyzkouší přejít?

Zdraví
--
Michal Stanke

P. S. V tuto chvíli se snažím obepsat co nejvíce lidí a zjistit, jestli
existuje alespoň malá jiskřička zájmu. Pokud CZLUG nemá kapacity na to
se v tuto chvíli aktivně zapojit, bylo by možné dát někam na
GitHub/GitLab a zdrojáky webu linux.cz, abych tam třeba mohl dělat
nějaké úpravy a aktualizace a měli jsme tu nějaký reprezentativní
linuxový rozcestník?