Re: Jak zhasnout světlo

Pavel Just Pavel.Just na simac.cz
Pátek Srpen 24 22:00:07 CEST 2018

Pavel Kankovsky píše v Pá 24. 08. 2018 v 14:56 +0200:

> Hm. To je divné.

> Lsof?
Ano, použil jsem lsof, protože lsmod hlásil jedno použití, ale ne
kernel modulem.

> A teď koukám na zvláštní věc: v 4.17.9 jsou ty pracovní fronty dvě:
> tcm_qla2xxx_free a tcm_qla2xxx_cmd (v 4.18.5 je už je jedna). Pokud
> visí na té první, proč to nevisí na té druhé?
Zkusil jsem přeložit jádro 4.18.5. Chová se to stejně.

> A propos: co má ten tcm_qla2xxx_fre v /proc/PID/stack?
Výpis je z 4.18.5
[<0>] rescuer_thread+0x2f7/0x340
[<0>] kthread+0xf8/0x130
[<0>] ret_from_fork+0x35/0x40
[<0>] 0xffffffffffffffff

> Když načtete jen samotná qla2xxx, tak lze zase odstranit?
> A když načtete jen qla2xxx a tcm_qla2xxx a nespouštíte nic dalšího?
Když načtu jen qla2xxx, tak ho lze odstranit. Pokud načtu tcm_qla2xxx
a nic dalšího neudělám, lze odstranit, ale samotný insmod neznamená,
že protistrana detekuje světlo. To se stane až po spuštění
/etc/init.d/rtslib-fb-targetctl případně spuštěním dané service
via systemd.

> No jo, a vyzkoušel jste, zda odstraněním ovladače vůbec dosáhnete
> toho, že
> HBA zhasne?
Abych byl zcela přesný. Zkoušel jsem to pouze na řadičích v módu
initiator, nikoliv target. V režimu initiator jsem rmmod-em získal
No_Light/Linkdown.

> [...]
> jsem
> dojem, že by normálně fungující HBA v zapnutém stroji někdy držel
> shozený
> link delší dobu bez ohledu na to, co počítač dělal.
>
> Teď se mi podařilo najít jeden stroj, u kterého jsem to mohl
> vyzkoušet a
> "rmmod qla2xxx" link neshodil (i když je to nejspíš dost jiná verze
> hardwaru a softwaru, než máte). Krátkého shození jsem dosáhnul až
> tím,
> když jsem modul znovu načetl (to link shodil a ihned zase nahodil a
Z toho mi vyplývá, že bych měl být schopen zhasnout světlo nějakým
příkazem, ale ten se mi zatím vygooglit nepodařilo :-(