Re: Jak zhasnout světlo

Pátek Srpen 24 14:56:01 CEST 2018

On Fri, 24 Aug 2018, Pavel Just wrote:

> # rmmod tcm_qla2xxx
> rmmod: ERROR: Module tcm_qla2xxx is in use

Hm. To je divné.

> Přeložil jsem si i vanilkové jádro (4.17.9) a je to stále stejné. Lsof
> také tvrdí, že s modulem tcm_qla2xxx je spojen pouze proces
> [tcm_qla2xxx_fre].

Lsof?

A teď koukám na zvláštní věc: v 4.17.9 jsou ty pracovní fronty dvě:
tcm_qla2xxx_free a tcm_qla2xxx_cmd (v 4.18.5 je už je jedna). Pokud to
visí na té první, proč to nevisí na té druhé?

A propos: co má ten tcm_qla2xxx_fre v /proc/PID/stack?

Když načtete jen samotná qla2xxx, tak lze zase odstranit?
A když načtete jen qla2xxx a tcm_qla2xxx a nespouštíte nic dalšího?

> Nepotřebuji nutně odstranit ovladače, ale potřebuji, abych na druhé
> straně via SNMP poznal, že je konec. Na druhé straně není vždy switch.
> SNMP mám jen pro čtení. Pokud "zhasnu světlo", SNMP mi řekne, že port je
> down, což je požadované chování.

No jo, a vyzkoušel jste, zda odstraněním ovladače vůbec dosáhnete toho, že
HBA zhasne?

Nemohu říct, že bych někdy takové experimenty dělal, ale nezískal jsem
dojem, že by normálně fungující HBA v zapnutém stroji někdy držel shozený
link delší dobu bez ohledu na to, co počítač dělal.

Teď se mi podařilo najít jeden stroj, u kterého jsem to mohl vyzkoušet a
"rmmod qla2xxx" link neshodil (i když je to nejspíš dost jiná verze
hardwaru a softwaru, než máte). Krátkého shození jsem dosáhnul až tím,
když jsem modul znovu načetl (to link shodil a ihned zase nahodil a udělal
fabric login).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"