Prepinac rozlozeni klavesnice koliduje se shortcuty

Jiří Lisický LisickyJ na epos.cd.cz
Čtvrtek Leden 4 11:33:02 CET 2018

Ludvik Urban píše v Čt 04. 01. 2018 v 11:01 +0100:
> Sam bych potreboval v englicke klavesnici jednorazove napsat cesky
> znak
> tak, jak to jde jinde snadno Alt_R<key>...

Možná bude třeba jít hlouběji :-) Už dlouhou dobu používám vlastní
rozložení klávesnice. Nevím už od které verze mi to nechtělo žrát můj
extra soubor, tak jsem pro to "zneužil" rozložení dvorak-ucw v
souboru /usr/share/X11/xkb/symbols/cz, kam jsem nacpal to svoje
rozložení.

A mám tam i *include "level3(ralt_switch)"* - stejně jako to mají
ostatní česká rozložení. A tím se podržením Alt_R dělá to přechodné
přepnutí.

A pro nastavení a přepínání teď v Centos7 používám:
localectl set-x11-keymap "us,cz" "chicony9885" ",dvorak-ucw"
"grp:shifts_toggle,grp:switch,grp_led:scroll"

Což vytvoří konfiguraci v /etc/X11/xorg.conf.d/00-keyboard.conf