Debian 7->8 dist-upgrade instaluje x11

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Leden 10 09:12:21 CET 2018

Dd,

nemám to sice ověřené, ale domnívám se, že během dist-upgrade se
doporučené balíčky neinstalují. Nicméně za zkoušku asi nic
nedáte.

Jediná možnost (IMHO), jak zjistit, co tam ten ostatní nepořádek
zatáhlo, je zkusit najít nějakou vhodnou knihovnu, která je hodně
hluboko v hierarchii např. těch x-ek, a tu zkusit odinstalovat.
Ona s sebou při odinstalaci vezme i balík, který ji tam zatáhl a
tím by se snad dalo zjistit, který balík to byl. A pokud při
pokusu o odinstalaci nějakého balíku začne systém protestovat, že
se pokoušíte odinstalovat essential balík, můžete zjistit, který
balík vlastně natáhne ten binec.

Když tak probírám ten seznam, zkusil bych např. libgl1-mesa-dri,
libdrm2 apod.

A ještě mám jeden tip: Zkuste si nainstalovat balík deborphan a
po instalaci zkusit toto:

apt-get purge `deborphan`

Tohle vymlátí knihovny, které už v systému nejsou potřeba ke
splnění závislostí. Každopádně ale dávejte pozor na to, co to
chce odinstalovat - někdy je to příliš "horlivé" :-)

BTW: neměl jste na serveru někdy nainstalovanou sambu? Je tam
např. samba-libs, libcups2 apod. Ten libcups2 by si totiž k sobě
mohl natáhnout všelijaké věci z X11... Možná bych zkusil ten
deborphan použít (několikrát, dokud bude mít snahu něco
odinstalovávat!) ještě před tím dist-upgrade.  Upgrade proběhne
rychleji a nebudete se muset zabývat zbytečným čištěním....

Zdraví
Honza Marek