Debian 7->8 dist-upgrade instaluje x11

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Čtvrtek Leden 11 10:45:00 CET 2018

On Wed, 10 Jan 2018, Jan Marek wrote:

> Dd,
>
> nemám to sice ověřené, ale domnívám se, že během dist-upgrade se
> doporučené balíčky neinstalují. Nicméně za zkoušku asi nic
> nedáte.

Muzu potvrdit ze APT::Install-Recommends "0"; zredukuje NEW baliky i pro
dist-upgrade asi na pulku. Nicmene stale tam ja ruzna pango/cairo, xcursor
apod.

> Jediná možnost (IMHO), jak zjistit, co tam ten ostatní nepořádek
> zatáhlo, je zkusit najít nějakou vhodnou knihovnu, která je hodně
> hluboko v hierarchii např. těch x-ek, a tu zkusit odinstalovat.
> Ona s sebou při odinstalaci vezme i balík, který ji tam zatáhl a
> tím by se snad dalo zjistit, který balík to byl. A pokud při
> pokusu o odinstalaci nějakého balíku začne systém protestovat, že
> se pokoušíte odinstalovat essential balík, můžete zjistit, který
> balík vlastně natáhne ten binec.
>
> Když tak probírám ten seznam, zkusil bych např. libgl1-mesa-dri,
> [...]

To jsem zkousel, apt uplne klidne odinstaluje jen ty knihovny co jsem
pozadoval. Podezrele mi tam z toho je akorat nahrazeni pinentry-gtk za
pinentry-curses a trochu mi tam smrdi ten fontconfig - mohla by tam byt
jakasi zavislost typu rrdtool->font->fontconfig.

> A ještě mám jeden tip: Zkuste si nainstalovat balík deborphan a
> po instalaci zkusit toto:
>
> apt-get purge `deborphan`
>
> Tohle vymlátí knihovny, které už v systému nejsou potřeba ke
> splnění závislostí. Každopádně ale dávejte pozor na to, co to
> chce odinstalovat - někdy je to příliš "horlivé" :-)

Diky, zkusil jsem to, ale naslo to 5 nejakych knihoven, ktere v klidu sly
odinstalovat.

> BTW: neměl jste na serveru někdy nainstalovanou sambu? Je tam
> např. samba-libs, libcups2 apod. Ten libcups2 by si totiž k sobě
> mohl natáhnout všelijaké věci z X11... Možná bych zkusil ten
> deborphan použít (několikrát, dokud bude mít snahu něco
> odinstalovávat!) ještě před tím dist-upgrade.  Upgrade proběhne
> rychleji a nebudete se muset zabývat zbytečným čištěním....

samba tam neni. Nejvic zatim pomohlo to neinstalovat doporucene
zavislosti.

> Zdraví
> Honza Marek

I tak diky, budu to jeste zkoumat. Skoda ze proste neni mozne nejak vypsat
strom reseni zavislosti, z toho by to bylo videt, ale nic takoveho jsem
nenasel.

Adam Pribyl