CZLUG a web www.linux.cz

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Pondělí Červenec 9 09:50:37 CEST 2018

Ahoj,

vidíš, odsud to zas vypadá, že jsi zpětnou vazbu dostal a nevypořádal ses s
ní. Další těžko přijde samovolně. :-)

Mně se Adamův současný web http://proc.linux.cz/ líbí po stránce záměru a
tehdejšího provedení. Jednoduchá frontpage s hesly, které mohou zaujmout.
Potřeboval by oprášit, kdyby něco.

Zásadnější změna:

Správný postup nebude, že jeden člověk napíše vše, co ví. Za mě je lepší
cesta nahodit brainstorming v komunitě, třeba zde, otevřít například
sdílený Google Dokument, Google Formulář pro nápady. Najít zkušené lidi,
kteří mohou přispět svou odborností a kterým se do toho nebude chtít,
protože jsou zaměstnaní, a proto bude třeba jim maximálně snížit náročnost
přispívání, vysvětlovat jim a uhánět je. Nenajdou se třeba hned a tady.

Přiznat si, že kampaň se nedělá pro ty, kteří jsou nám podobní, aby se
proboha v bahníčku nic nezměnilo.
Najít pedagogy mezi námi, jestli by nemohli přispět. Najít marketéry,
copywritery pro konzultace, autory videí, youtubery.
Najít co nejvíc podobných aktivit v zahraničí a spojit se s těmi, kteří
jsou v propagaci Linuxu dál a dobře. Shodnout se, _kde_ Linux potřebuje
propagaci -- servery to nebudou...
Demonstrovat na JEDNÉ zvolené distribuci, která umožní nepoužívat příkazový
řádek. Stručně vysvětlit proč a že není jediná.
Dát dohromady catching phrases. Zdůraznit, do jaké společnosti se člověk
dostane používáním Linuxu: největší firmy na světě, odvozené operační
systémy, nejrychlejší superpočítače. Co je jádro, UNIX, distribuce, kde
najdu placenou a neplacenou pomoc, další základní pojmy.

Oslovit Czechitas pro natočení seriálu minutových videí, kde se základní
pojmy vysvětlí. Děvčata mohou přispět jako někdo, kdo do "našeho" světa
přišel nedávno zvenku. Dokážou to sdělit tak, jak my nikdy nedovedeme.
Potřebný historický kontext se dá podat zajímavě a bez negativity.
Je možné sledovat PŘÍBĚH nedávného konvertity, jak začal, jak řešil to, s
čím se potýkal atp.

Jen prvotní nápady. Možná nesourodé.

V.