CZLUG a web www.linux.cz

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Pondělí Červenec 9 10:07:44 CEST 2018

Co bych ale chtěl ještě předeslat:

Udělat dobrou propagaci může jen ten, kdo je pro věc opravdu zapálený. To
je prvotní podmínka, jsem si jist, že pak by se našlo i dost peněz na podporu.

Jenže to může být těžké. Podívám-li se na sebe, jak jsem psal, jsem s
Linuxem aktivně na desktopu 22 let a celou dobu narážím na otřesné
prohřešky v user experience a pálím čas na jejich obcházení. To je těžké
vysvětlovat nováčkům a brání mi to myslet na nějakou plošnou nebo i osobní
propagaci Linuxu. I když se to s časem trochu zlepšuje.

Roztříštěnost vývoje, úzkou zaměřenost a aroganci vývojářů, nerespektování
kontextu či chybějící user testing si sebou open source nese pořád.

Avšak rozhodně mám svojí malou bublinu; nepatřím mezi nadšené
experimentátory. Proto neříkám, že neexistuje nějaká zázračná, která si
bude uživatele po jabkovsku hýčkat. :-)

V.