Router - debian

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 4 20:49:56 CEST 2018

On Fri, 4 May 2018, c0re wrote:

> zmenit gateway. Zaujimalo by ma, ci existuje nejake riesenie, kde by som
> pripadne do routra doplnil dalsie sietove rozhranie a zmena poskytovatela
> by sa vykonala automaticky po vypadku hlavneho poskytovatela.
> Napadlo ma, ze by som kontroloval dostupnost cez hlavneho poskytovatela
> a v pripade ziadnej odozvy, nakopirovat konfig druheho poskytovatela
> a restartnut siet. Len potom ako spat, kedze od zalozneho mam
> ovela pomalsie pripojenie?

Pokud by jste mel dve sitove rozhrani - pro kazdeho poskytovatele
jedno, pak by jste mohl mit trvale nahozene obe rozhrani a na nich
spojovaci site a pouze prehazovat default gateway.

Pokud ma vas hlavni poskytovatel nejake servery na ktere si muzete
pinkat, tak si routu na tyhle servery muzete staticky nastavit na
rozhranni k hlavnimu poskytovateli a testovaci pingy na ne budou
vzdy chodit tam, takze i kdyz bude zrovna def.gw namirena na zalozniho
poskytovatele, budete moci testovat dostupnost toho hlavniho.
A v pripade obnovene dostupnosti prehodit def. gw. na hlavniho.