Router - debian

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Neděle Květen 6 20:36:08 CEST 2018

On 2018-05-04, c0re <c0re na inmail.sk> wrote:
> Zdravim,
>
> chcem sa spytat, ci ste niekto neriesil nasledovny problem:
> Mam router postaveny na debiane, mini itx doske s dvomi sietovkami.
> Kedze ale poskytovatel pripojenia do internetu ma caste vypadky, mam
> zakupene dalsie - zalozne pripojenie do internetu od ineho poskytovatela.
> Toto pripojenie mam zapojene do routra tp-link a v pripade vypadku hlavneho
> poskytovatela, zapojim LAN tp-linku do switchu. Na zariadeniach ale musim
> zmenit gateway. Zaujimalo by ma, ci existuje nejake riesenie, kde by som
> [...]
Pokud vypadek znamena, ze se vam ztrati nosna na vasem rozhrani (no
carrier, ci lower down ve vypise ip link), je mozne mit nastavene dve
vychozi brany s odlisnou prioritou. Kdyz nosna zmizi, gateway se stane
nedostupnou (host unreachable) a linux automacky zacne pouzivat druhou.
Zrovna tak by se mel po obnove nosne automaticky vratit k puvodni brane.

Ja mam takhle PPPoE pro DSL a Ethernet nad GRE pro LTE. Kdyz PPPoE
vytimeoutuje ma LCP vrstve, PPP demon rozhrani shodi a provoz se zacne
smerovat pres pomalejsi LTE.

-- Petr