Problém se SMR disky Seagate Archive 8TB

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Květen 24 13:50:14 CEST 2018

Jan Marek wrote:
: Dd,
:
: při čtení toho dmesg výpisu mě zarazil tento řádek:
:
: [65260.525627] scsi target6:0:2: enclosure_logical_id(0x5003048011920600), slot(2)
:
: Zdá se, že SAS vrstva ví o tom, ve kterém "šuplíku" došlo k
: problému. Napadlo mě, že by snad ten šuplík uměla "vypnout"? Ale
: vůbec nevím, zda lze nějak ty šuplíky ovládat (že by něco jako
: generic SCSI zařízení, kterým se dal řídit changer pro pásku)?
:
: Nikdy jsem to nedělal a zkušenost s tím nemám, ale třeba by šlo
: něco tímto směrem dále zkoumat?
:
: Četl jsem ale, že už to máte (alespoň z větší části) vyřešené,
: tak to, kdyžtak, vezměte jen jako povšimnutí...

	Podle mě ty enclosure services umí jen věci typu namapovat
blokové zařízení na konkrétní slot, a pak rozsvítit nebo zhasnout
LEDku v tom slotu. Někdy je zvlášť lokační a zvlášť chybová LEDka.
Ale to je tak všechno.

	No, vyřešené to nemáme, jen to zčásti umíme obejít :-)

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |