Problém se SMR disky Seagate Archive 8TB

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Květen 25 09:22:21 CEST 2018

Dd,

On Thu, May 24, 2018 at 01:50:14PM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> :
> : Nikdy jsem to nedělal a zkušenost s tím nemám, ale třeba by šlo
> : něco tímto směrem dále zkoumat?
> :
> : Četl jsem ale, že už to máte (alespoň z větší části) vyřešené,
> : tak to, kdyžtak, vezměte jen jako povšimnutí...
>
> 	Podle mě ty enclosure services umí jen věci typu namapovat
> blokové zařízení na konkrétní slot, a pak rozsvítit nebo zhasnout
> LEDku v tom slotu. Někdy je zvlášť lokační a zvlášť chybová LEDka.
> Ale to je tak všechno.
>
> 	No, vyřešené to nemáme, jen to zčásti umíme obejít :-)

narazil jsem na toto:

http://sg.danny.cz/sg/sg_ses.html

V RH like je to v balíčku sg3_util a zaujala mě volba -C,
případně -S. Co to umí, nevím, neb jsem na svých serverech
nenarazil na enclosure, se kterým by to dokázalo spolupracovat, a
to ani ve starším IBM nebo Sun serveru :-(

Jsou tam nějaké tabulky k tomu, co vše lze zjistit ze statusu a
co vše jde pomocí -C a -S nastavit, ale to bych potřeboval
vyzkoušet. Každopádně lze zjistit, zda ten šuplík nemá vypnuté
napájení:

# sg_ses --sas-addr=5001517e85c3efe1 /dev/sg3
ArrayDevice01 [0,1]  Element type: Array device slot
  Enclosure Status:
    Predicted failure=0, Disabled=0, Swap=0, status: OK
    OK=0, Reserved device=0, Hot spare=0, Cons check=0
    In crit array=0, In failed array=0, Rebuild/remap=0, R/R abort=0
    App client bypass A=0, Do not remove=0, Enc bypass A=0, Enc bypass B=0
    Ready to insert=0, RMV=0, Ident=0, Report=0
    App client bypass B=0, Fault sensed=0, Fault reqstd=0, Device off=0
    Bypassed A=0, Bypassed B=0, Dev bypassed A=0, Dev bypassed B=0
  Additional Element Status:
    Transport protocol: SAS
    number of phys: 1, not all phys: 0, device slot number: 1
    phy index: 0
      device type: no SAS device attached
      initiator port for:
      target port for: SATA_device
      attached SAS address: 0x5001517e85c3efff
      SAS address: 0x5001517e85c3efe1
      phy identifier: 0x0

(převzato z citované stránky, viz první řádek Enclosure
status)...

> -Y.

Zdraví
Honza Marek