Moumt flash s vadny FS

Pondělí Listopad 19 21:27:59 CET 2018

On Sun, 18 Nov 2018, Jaroslav Lukesh wrote:

> Po roce v autě, je nabořený FS tak, že některé písničky už to prostě
> nehrálo a v PC to po namontování má názvy jako rozsypaný čaj. [...]
>
> Kamera samozřejmě fungovala s tím nabořenm FS a vykopíroval jsem z ní bez
> chyb všechny fotky i půl roku staré a orientačně jedno video, vše šlo
> prohlédnout bez chyb.

To tedy spíš vypadá na dva různé případy:

1. V přehrávači souborový systém "hnije", ať už z toho důvodu, že si
přehrávač občas na kartě něco přepíše (já vím, že nedává smysl, aby to
dělal, ale zkušenost praví, že čím větší nesmysl, tím spíš to nějaký
výrobce udělá), nebo ta data na kartě hnijou nějak hardwarově (nemám
s tím zaplaťpámbu osobní zkušenost, ale může se např. stát, že se data
ve flash poškodí čtením; chcete-li vědět víc, zeptejte se pana Gůgla na
"read disturb").

2. Kamera souborový systém nepoškozuje, jenom ho pozmění tak, že nejde
z Linuxu přímo používat. A propos: přes to USB kamera data zpřístupňuje
jako mass storage (s VFAT?) nebo něco jiného?

On Mon, 19 Nov 2018, Pavel Machek wrote:

> On Sat 2018-11-17 17:47:22, Jaroslav Lukesh wrote:
> Tak ne mount, ale kernel a ano, slo by pridat printk() a zjistit cim to je...

Cool kids dneska kvůli takovým věcem nestrkají do kódu printk(), ale podle
okamžité nálady buď použijí dynamickou instrumentaci přes kprobes, nebo
spustí jádro pod debuggerem ve virtuální mašině. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"