Moumt flash s vadny FS

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 19 23:49:31 CET 2018

Přehrávač si na kartu ukládá co hrál naposledy a svoje nastavení. Obě karty
běžně jdou normálně přečíst v PC i po použití v autě, ale jednou za čas se
prostě poškodí. Stačí naformátovat a zas se to chová normálně.

Zajímavé je, že poškozenou kartu kamera používá a vidí vše. To mě právě
zaujalo, že tyhle malá zařízení mohou fungovat i na poškozených FS.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kankovsky" <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>

> Po roce v autě, je nabořený FS tak, že některé písničky už to prostě
> nehrálo a v PC to po namontování má názvy jako rozsypaný čaj. [...]
>
> Kamera samozřejmě fungovala s tím nabořenm FS a vykopíroval jsem z ní bez
> chyb všechny fotky i půl roku staré a orientačně jedno video, vše šlo
> prohlédnout bez chyb.

To tedy spíš vypadá na dva různé případy:

1. V přehrávači souborový systém "hnije", ať už z toho důvodu, že si
přehrávač občas na kartě něco přepíše (já vím, že nedává smysl, aby to
dělal, ale zkušenost praví, že čím větší nesmysl, tím spíš to nějaký
výrobce udělá), nebo ta data na kartě hnijou nějak hardwarově (nemám
s tím zaplaťpámbu osobní zkušenost, ale může se např. stát, že se data
ve flash poškodí čtením; chcete-li vědět víc, zeptejte se pana Gůgla na
"read disturb").

2. Kamera souborový systém nepoškozuje, jenom ho pozmění tak, že nejde
z Linuxu přímo používat. A propos: přes to USB kamera data zpřístupňuje
jako mass storage (s VFAT?) nebo něco jiného?