certbot a systemd... au... vlastne systemd au

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Středa Říjen 17 22:45:44 CEST 2018

V Debianu je na obnovu Let's Encrypt certifikatu certbotem pekny cronjob.
Ne vsichni si ale v nem vsimnou podminky, ze nesmi byt pritomen systemd.
Pokud je, pouziva se misto toho takova kouzelna vec jako systemd.timer. To
je novy a lepsi cron, kdybyste nevedeli.

Funguje uzasne, skoro jako cron.

Ten byl po desetileti zrejme strasne slozity a nevypocitatelny, ze bylo
nutno ho nahradit. Trivialne se konfiguroval a pokud se neco delo, mailnul
adminovi. Tolikrat mi to zachranilo pydel, ze to nemuzu spocitat.

Tak hura, nahradime to necim, co se ma uplne novou syntax, konfiguruje se
to kazdy dzob pres dva fajly a mailovat pri nenadalem stavu to vubec neumi!

Takze to, ze mi obnovovani certifikatu failuje, jsem se dozvedel uplnou
nahodou, protoze jsem stoura.

Muze mi nekdo prozradit, jestli jsem blazen ja nebo zbytek sveta, ktery si
tohle od Poeteringa necha libit?

Kurna!

Vlada