certbot a systemd... au... vlastne systemd au

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Čtvrtek Říjen 18 09:21:14 CEST 2018

On Wed, 17 Oct 2018, Vladimír Macek wrote:

> [...]
>
> Funguje uzasne, skoro jako cron.
>
> Ten byl po desetileti zrejme strasne slozity a nevypocitatelny, ze bylo
> nutno ho nahradit. Trivialne se konfiguroval a pokud se neco delo, mailnul
> adminovi. Tolikrat mi to zachranilo pydel, ze to nemuzu spocitat.
>
> Tak hura, nahradime to necim, co se ma uplne novou syntax, konfiguruje se
> to kazdy dzob pres dva fajly a mailovat pri nenadalem stavu to vubec neumi!
>
> Takze to, ze mi obnovovani certifikatu failuje, jsem se dozvedel uplnou
> nahodou, protoze jsem stoura.
>

> Muze mi nekdo prozradit, jestli jsem blazen ja nebo zbytek sveta, ktery si

Uz jsem si na to take nabehl a to v pripade mlocate, ktery neaktualizoval
db cehoz si clovek tak nejak vsimne az kdyz hleda soubor, ktery vi ze na
disku je, ale locate ho nenachazi. Nicmene s tim certbotem, je to dobry
tip, ja si rikal ze to nema renew a tak jsem si udelal cron.daily na
renew. A on tam fakt je, ale nic nedela:

# systemctl list-timers --all
NEXT                          LEFT         LAST
PASSED  UNIT
n/a                           n/a          n/a
n/a     certbot.timer

Jak by rekli tvurci systemd, chyba neni na jejich strane, ale na strane
toho kdo se to rozhodl pouzivat a pouziva to spatne, ze.
Ja dam pro jistotu
systemctl disable cerbot.timer

Mimochodem jak resite to, ze kazde 3 mesice dojde ke zmene certifikatu,
coz sluzby jako postfix a dovecot nerozdychaji. Sem to vyresil zase cron
jobem a reloadem, ale kdyby nekdo mel lepsi reseni...

> Vlada

Adam Pribyl