certbot a systemd... au... vlastne systemd au

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Úterý Říjen 23 09:14:19 CEST 2018

On Sun, 21 Oct 2018, Pavel Kankovsky wrote:

> A neobjevil se ten výstup náhodou v logu?
>
> Jestli se nepletu, tak normální nastavení každé služby je ten, že stdout i
> stderr je přesměrovaný do žurnálu.
>
> A u leckteré systémové úlohy bych skoro i řekl, že dává větší smysl, když se
> případné chybové hlášky napíšou do logu, kde ostatně končí i spousta jiných
> důležitých hlášení. A pokud to někdo ten log nechce sledovat přímo, tak může
> mít robota, který obsah logu sleduje a výskyt určitých věcí hlásí emailem,
> např. něco jako Logwatch.

A uz logwatch aspol podporuji journal? Jinak bohuzel to stale neni
ono, protoze treba logwatch kazdy den posila mail se sumary, ale
kdo to cte ze? Lepsi je poslat neco jen kdyz se opravdu neco deje. On i
ten systemd-timer ma OnFailure= ale to je teda drabani se pres hlavu
poslat tim mail. Je to uplne stejne jako ty priserne
HibernateKeyIgnoreInhibited direktivy, ktere prijdou cool asi jen nemcum,
kteri na tom maji zalozeny cely narodni jazyk.
https://www.freedesktop.org/software/systemd/man/systemd.directives.html