certbot a systemd... au... vlastne systemd au

Úterý Říjen 23 17:42:46 CEST 2018

On Tue, 23 Oct 2018, Adam Pribyl wrote:

> A uz logwatch aspol podporuji journal?

Já nevím. Distribuce se systemd, které jsem viděl, stejně žurnál
přeposílají do tradičnějšího syslogového démona. Ale nemělo být tak težké
implementovat (vytažení žurnálových hlášek z určitého časového intervalu
je zrovna něco, co lze s journalctl udělat docela dobře).

> Jinak bohuzel to stale neni ono, protoze treba logwatch kazdy den posila
> mail se sumary, ale kdo to cte ze? Lepsi je poslat neco jen kdyz se
> opravdu neco deje.

Vy neznáte legendární formulář "není co hlásit"? Ono je občas dobré
umět rozlišit situaci, kdy se nic neděje, od situace, kdy se děje, ale
hlášení o tom se někde ztrácejí.

> On i ten systemd-timer ma OnFailure= ale to je teda drabani se pres
> hlavu poslat tim mail.

Ano, na toto se OnFailure skutečně moc nehodí.

On by tam měl být (a afaik není) mechanismus, který podobné události
dokáže sledovat a případně ošetřovat nějak hromadně.

> Je to uplne stejne jako ty priserne HibernateKeyIgnoreInhibited
> direktivy, ktere prijdou cool asi jen nemcum, kteri na tom maji zalozeny
> cely narodni jazyk.

Já bych řekl, že tomu, kdo má němčinu skutečně rád, by tam vadil ten
CamelCase, protože velké písmeno má být tak maximálně na začátku celého
složeného slova. :)

Toto je bohužel projev dvou problémů systemd (které možná spolu souvisí):
jednak je to zvolená struktura konfigurace, která brání tomu to nastavení
zorganizovat do více úrovní, a pak je to snaha, aby systemd umělo přímo a
konkrétně kdejakou kravinu a aby podpora pro všechny ty kraviny byla přímo
a konkrétně nadrátované rovnou v něm, jako by byla stejně významná a
důležitá funkce jako všechno ostatní.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"