Fedora 31 a uzivatelske pojmenovani sitovych karet

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Prosinec 23 20:59:08 CET 2019

Adam Pribyl wrote:
: Presne odpovedet neumim, pokud ten virtual jeste zije podival bych
: se do initramfs, nebo do starych initramfs jestli to tam je ci neni.
: Jinak je to jen dohad, ale klidne to muze byt nejaka zmena v chovani
: dracutu.

	Nojo, ale jak by se tam dostal? Já jsem to testoval tak, že jsem
udělal čistou instalaci (s původním jménem "eth0"), vyrobil pravidlo
v udev, rebootoval, a bylo to tam. Podle mě se to nemělo jak do initramfs
dostat. A když jsem to pravidlo zrušil a rebootoval, bylo zpět eth0.

: Druha moznost je ze nekdy u F30 se jaksi zahodilo pouzivani
: ifup/down protoze initscripts jsou fuj a preslo se na neco jako
: /etc/systemd/network/10-eth0.link
: coz by mohla byt ta aktualne "spravna" cesta.

	To ne, virtuál i původní router byly instalované se statickou
konfigurací sítě - v ifcfg-* je NM_CONTROLLED="" nebo tak n2jak.
A taky to spadne až na tom, že statická konfigurace chce rozhraní "externi"
a nevidí je.

	Jinak Fedora 31 ještě stále statickou konfiguraci podporuje,
i když ifup a ifdown už hlasitě nadávají.

-Y.