KVM (qemu-kvm) a fyzický HW ve VM

Zdeněk Janiš zdenek.janis na brajan.cz
Středa Leden 2 12:10:45 CET 2019

Dobrý den,
již několikátý den se trápím s možností použít fyzický HW ve VM.

Zkouším to jak s LAN tak i Grafikou:
LAN: Intel Corporation 82599ES 10-Gigabit SFI/SFP+ Network Connection
GPU: [AMD/ATI] Ellesmere Radeon RX580

Kernel 4.18.0-0.bpo.3-amd64 jak na hostu tak i VM.
Základní deska: ASUS Z8P(N)E-D12(X) + poslední BIOS

Musím použít modul:
      vfio_iommu_type1 allow_unsafe_interrupts=1
a párkrát se zdálo, že pomohlo i:
      vfio_pci nointxmask=1

Ve VM hw vidím (lspci) vždy - když se povede VM spustit.

LAN: Ovladač (ixgbe) se načte vždy, IP adresy i link se nahodí. Ale
projdou jen malé pingy, čím větší paket u pingu, tak větší ztrátovost. U
fast pingu 100% ztrátovost. Nepovedlo se mi v žádném z mnoha pokusu
zprovoznit na 100% komunikaci.

Grafika: Ovladač se načte jen někdy, nepovedlo se mi vysledovat nějakou
souvislost s nastavením vfio*. Několikrát pomohlo VM restartovat. Když
už se ovladač (amdgpu) načte, tak téměř ze 99,9% případů nelze
provozovat OpenCL (dokonce se zasekne i clinfo nejpozději při druhém
spuštění). Několikrát se mi ale povedlo ve VM grafiku plně zprovoznit.
Nicméně stačilo i jen VM restartovat a už grafika zase nebyla funkční.

Mám podezření že problém je IRQ, ale i když jsem donutil (aspoň si to
myslím), aby IRQ i proces KVM byly na stejných CPU a žádných jiných, tak
se stav nezměnil. V tomto se moc neorientuji.

Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti, náměty, co vyzkoušet, nastavit,
upravit, atd...

Pokud by pomohly nějaké detailní výpisy/logy a pod. - rád zašlu.

Poznámka: Na fyzickém stroji funguje uvedený HW na 100%.

Děkuji za pomoc.

--
   Zdeněk Janiš