Re: KVM (qemu-kvm) a fyzický HW ve VM

Pondělí Leden 14 23:03:27 CET 2019

On Wed, 2 Jan 2019, Zdeněk Janiš wrote:

> již několikátý den se trápím s možností použít fyzický HW ve VM.
> [...]
> Kernel 4.18.0-0.bpo.3-amd64 jak na hostu tak i VM.
> Základní deska: ASUS Z8P(N)E-D12(X) + poslední BIOS

Nepíšete, jaký máte CPU, ale podle desky to vypadá zhruba na Xeon 5500. To
byly asi tak první Xeony, které VT-d podporovaly, ale ještě tam některé
funkce chyběly, např. přemapování interruptů (proto musíte modulu
vfio_iommu_type1 dávat parametr allow_unsafe_interrupts). A to může
způsobovat potíže. Možná by bylo lepší nějaké novější železo...

> LAN: Ovladač (ixgbe) se načte vždy, IP adresy i link se nahodí. Ale
> projdou jen malé pingy, čím větší paket u pingu, tak větší ztrátovost. U
> fast pingu 100% ztrátovost. Nepovedlo se mi v žádném z mnoha pokusu
> zprovoznit na 100% komunikaci.

Toto ale nevypadá moc jako problém s interrupty. Zkoušel jste, zda ke
ztrátám dochází na vysílání, nebo na příjmu, nebo v obou směrech?

A propos, co je "fast ping"?

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"