ceph osd pool create

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Květen 31 13:59:08 CEST 2019

	Zdravím,

Zdeněk Janiš wrote:
: Vyřešeno.
: Po změnách v počtu OSD jsem měl hlášku (warning):
:
:      "too many PGs per OSD (256 > max 200)"
:
: ta se dá obejít přidáním do konfigurace, sekce [global]:
:
:      mon_max_pg_per_osd = 800
:
: a hlavně restart VŠECH ceph-mgr na __hostname__ na všech nodech.
:
: Pak se dá v pohodě vytvořit nový pool a pokračovat podle doporučení.
:
: Prostě mě nenapadlo, že "warning" bude mít za následek nemožnost
: vytvářet nový pool...

	Počet PG na OSD je opravdu tvrdý limit, nejspíš je to
označení "warning" chybné. Nicméně Ceph 14 má mít už automatický
výpočet počtu PG v poolu s tím, že ho sám systém bude umět podle potřeby
dynamicky měnit. A bude umět i _zmenšit_ počet PG v poolu, což dosud nešlo.

Já na tohle narážím, protože jsem měl klastr s 30+ starými uzly na vyzkoušení,
a teď jsem to celé nahradil sedmi novými uzly, a narazil jsem na tento
limit.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |