Systemd oneshot/simple a logovani

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Listopad 7 22:33:28 CET 2019

Adam Pribyl wrote:
: On Thu, 7 Nov 2019, Jan Kasprzak wrote:
:
: >	Zdravim,
: >
: >mam systemd service typu oneshot (zkousel jsem i simple), kterou periodicky
: >spoustim pres timer unit. Ocekavam, ze kdyz je to ten integrovany systemd
: >a journald a tak vubec, tak ze budu videt log toho service
: >v "systemctl status muj.service". Zda se ale, ze nevidim posledni radek
: >- spoustim shellovy program ktery na konci dela
: >
: >echo "Vsechno probehlo uspesne." >&2
: >exit 0
: >
: >A ja ten vystup nevidim. Pokud pred exit 0 pridam sleep 1, tak se tam
: >vypis objevi, coz mi prijde divne. Delam neco spatne, nebo je toto chovani
: >nekde (kde?) dokumentovane jako vlastnost?
:
: Osobne na ten status log nespoleham, nebot mi prijde naprosto
: nesrozumitelne co tam vlastne systemctl vypisuje... jinak to urcite
: bude mit nejaky velmi chytry duvod jako ze vystup systemctl status
: radka "Loaded" je delsi nez obvykly terminal 80znaku a vychozi pager
: systemctl to proste orizne, takze na to clovek koukal jak blazen, ze
: to neni videt to podstatne enabled (tak tam dodelali nejaky bastl,
: ze si to muzeme odscrolovat doprva) ... mate predsi pouzit
: "--no-pager" nebo "--full" a podobne chytrosti. Tak ja bych to videl
: na nejaky takovy problem toho pageru.
:
: Nebo co na to artument --lines? Nebo jestli to nenarazi na nejaky
: rate limiter?

	Hmm. Zjistil jsem, ze vyse uvedene chovani vidim jen v CentOSu 7.
Ve Fedore 31 uz jsem to nebyl schopen nasimulovat, tam systemctl status
vypisuje vse co ocekavam.

	Rate limiter to temer urcite neni - kdyz pridam _nad_ ten sleep
dalsi vypis, tak vidim ten, ale ne ten za sleepem tesne pred koncem.
Tak mozna nejaka chyba starsiho systemd.

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |