Systemd oneshot/simple a logovani

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Čtvrtek Listopad 7 14:20:57 CET 2019

On Thu, 7 Nov 2019, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> spoustim pres timer unit. Ocekavam, ze kdyz je to ten integrovany systemd
> a journald a tak vubec, tak ze budu videt log toho service
> v "systemctl status muj.service". Zda se ale, ze nevidim posledni radek
> - spoustim shellovy program ktery na konci dela
>
> echo "Vsechno probehlo uspesne." >&2
> exit 0
>
> A ja ten vystup nevidim. Pokud pred exit 0 pridam sleep 1, tak se tam
> vypis objevi, coz mi prijde divne. Delam neco spatne, nebo je toto chovani
> nekde (kde?) dokumentovane jako vlastnost?

Osobne na ten status log nespoleham, nebot mi prijde naprosto
nesrozumitelne co tam vlastne systemctl vypisuje... jinak to urcite bude
mit nejaky velmi chytry duvod jako ze vystup systemctl status radka
"Loaded" je delsi nez obvykly terminal 80znaku a vychozi pager systemctl
to proste orizne, takze na to clovek koukal jak blazen, ze to neni videt
to podstatne enabled (tak tam dodelali nejaky bastl, ze si to muzeme
odscrolovat doprva) ... mate predsi pouzit "--no-pager" nebo "--full" a
podobne chytrosti. Tak ja bych to videl na nejaky takovy problem toho
pageru.

Nebo co na to artument --lines? Nebo jestli to nenarazi na nejaky rate
limiter?