ps(1) a delsi loginy

Sobota Září 14 11:23:38 CEST 2019

On Thu, 12 Sep 2019, Jan Kasprzak wrote:

> narazil jsem na to, ze v CentOSu 7 dava ps(1) prednost formatovani
> vypisu pred korektnosti udaju. Mam uzivatele s 9+znakovym loginem
> "longlogin", ps aux|grep long vypisuje ve sloupci USER text "longlog+".
> Netusite nekdo, jak mu domluvit, aby vypisoval cely login i za cenu
> rozbiteho formatovani?

Dřív v případě, že se tam nevešel text, místo zkracování psalo číslo (jak
požaduje POSIX), ale zřejmě si na to lidi stěžovali tak často, že to
začali zkracovat. Je to trochu z bláta do louže.

> Divam se, ze dokonce uz samotna distribuce obsahuje uzivatele, ktere
> timto v ps(1) nejde rozlisit: "systemd-bus-proxy" a "systemd-network".

To, že se v systemd nikdo nevyzná, je vlastně úplně normální. ;)

> Zatim jsem prisel na to, ze pokud pouziju
>
> ps ax -o ...,user
>
> (kde user je posledni sloupec), tak ten login nezkrati a vypise ho cely.
> No ale lepsi by byl nejaky prepinac, ktery by zkracovani vypnul uplne.
> Procetl jsem manovou stranku, a na nic souvisejiciho jsem nenarazil.

Úplně eliminovat to zkracování asi nelze (bez úpravy samotného programu).
Ale lze mu vnutit, aby udělal sloupec pro jméno uživatele širší, např.:

   ps faxo user:16,pid,tty,start,args

Potřebu to psát pokaždé lze částečně odstranit nastavením PS_FORMAT.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"