WiFi v domě

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Sobota Červen 6 21:29:13 CEST 2020

Zdar,

do třech místností většího domu mám rozvedený ethernet na strop, vždy jeden
kabel, a chtěl bych tam wifi s "roamingem", tedy abych mohl volně s
notebookem přecházet a byl stále na jedné síti. Plus chci nastavit wifi síť
pro hosty.

V domě budu mít switch a buď linuxový server nebo NAS. Switch zatím nemám
vybraný.

Jaké "talíře" na strop byste mi doporučili nebo nedoporučili a proč?

Vím o MikroTik nebo Ubiquity. Velmi zhruba vím, že Ubi potřebuje ovládací
software nebo hardwarový řadič ve switchi, kdežto MikroTik ne a navíc je
levnější.

S kterým z těch zařízení si linuxák víc potyká a budou mu víc "sedět"?

Děkuju,

Vladimír Macek | +420 608 978 164