QLogic 4x10GbE QL41134HLCU - NO-CARRIER

Zdeněk Janiš zdenek.janis na brajan.cz
Pondělí Červen 15 10:24:21 CEST 2020

Dobrý den,

Dne 13. 06. 20 v 13:11 Pavel Kankovsky napsal(a):
> Ale jak jste sám vypozoroval, tak to má všechno "[fixed]", čili tam asi
> nic přenastavit nejde.

Opravdu to měnit přes ethtool nejde.

> ...asi není chyba na příjmu. Když se díváte na vysílaný provoz, vidíte
> ty mizející pakety tcpdump-em aspoň přímo na stroji, který je má vysílat?

Myslím, že příjem je OK, protože příchozí pakety vidím. TX paket vidím
tcpdumpem až na eth0 device včetně VLAN. Na druhém stroji s jinou a plně
funkční LAN, ale už nevidím na RX nic.
Ještě jsem pokusně vyzkoušel SFP moduly v jiné (Intel) kartě a tam vše
funguje ke spokojenosti.

> Bohužel nerozumím tomu, co přesně znamenají ty šipky. Co to znamená
> "VLANy ve VLANě", když to není QinQ? Myslíte tím, že tam není S-tag a
> C-tag, ale dva "normální" (= C-) tagy s TPID = 0x8100 za sebou?

Myslím, že to chápete správně:

Můj požadovaný, ale nefunkční případ je:

   ip link add link eth0 name vlan45 type vlan proto 802.1q id 45
   ip link add link vlan45 name vlan4515 type vlan proto 802.1q id 15

Ale QinQ, který funguje, ale nežádaný:

   ip link add link eth0 name vlan45 type vlan proto 802.1ad id 45
   ip link add link vlan45 name vlan4515 type vlan proto 802.1q id 15

- rozdíl v parametru proto

Už se mi povedlo prokomunikovat se až k servisní podpoře Fujitsu, kde se
tím "zabývají"...

Děkuji.

--
   Zdeněk Janiš