QLogic 4x10GbE QL41134HLCU - NO-CARRIER

Pondělí Červen 15 19:24:55 CEST 2020

On Mon, 15 Jun 2020, Zdeněk Janiš wrote:

> Myslím, že příjem je OK, protože příchozí pakety vidím. TX paket vidím
> tcpdumpem až na eth0 device včetně VLAN. Na druhém stroji s jinou a plně
> funkční LAN, ale už nevidím na RX nic.

Aha, tak to se ty pakety dostanou asi až do driveru a pak nejspíš i do
karty a tam se s nimi stane něco špatného.

> Ještě jsem pokusně vyzkoušel SFP moduly v jiné (Intel) kartě a tam vše
> funguje ke spokojenosti.

SFP jen konvertuje signál z jedné formy na jinou a zejména u těch
základních optických typů (SX/LX/SR/LR) je to konverze velmi přímočará. Je
dost nepravděpodobné, že by SFP modul měl nějaký vliv na to, jak otagované
pakety budou chodit a jaké ne.

> Myslím, že to chápete správně:

Aha. To je ale dost nerozumná konfigurace! Pokud vím, tak 802.1ad
rozlišuje mezi S-tagy a C-tagy právě z toho důvodu, že dva vlanové tagy
stejného typu za sebou se snadno mohou stát zdrojem různých zmatků.

> Můj požadovaný, ale nefunkční případ je: [...]
> Ale QinQ, který funguje, ale nežádaný: [...]

Pokud normální QinQ s S-tagem a C-tagem funguje, ale Vaše konfigurace se
dvěma běžnými nikoli, tak je možná problém v tom, že je něco zmateného
z těch dvou tagů. Ta karta má nějaký offloading i pro vysílání a je možné,
že třeba do vysílaného paketu strčí jen jeden z tagů, protože nikdo
nepočítal s tím, že by tam někdo chtěl dát dva.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"