Re: WiFi v domě

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Středa Červen 17 16:01:25 CEST 2020

Ahoj,

já mám doma podobný řešení postavený na MT. V přízemí router MT RB493G,v
patře MT hAP ac^2 a venku v pergole MT wAP.
RB493G je v režimu router (dhcp server, dns, nat), další dva v režimu bridge.
Na všech třech jsou stejný sítě (privátní a pro hosty) - stejný SSID,
stejný WPA2, stejný kanály (frekvence). Při přecházení telefony a notebooky
automaticky přeskakují na AP s lepším signálem.
Co se týče konfigurace, je pravda, že rozhraní MT (winbox, webfig) není tak
eye-candy jako u jiných výrobců, ale to není vůbec na závadu. Vše je
přehledný a srozumitelný.
Pro linuxáky a další příznivce terminálu je možnost i telnet, mac telnet,
ssh. Není tam sice klasický shell (busybox apod), ale vlastní příkazy (jako
má např. Cisco). Pro příznivce programování je i možnost si napsat vlastní
skripty.

Ubiquity jsem konfiguroval v jedný firmě, SW pro centrální správu je
parádní a jejich rozhraní je povedený.

Myslím, že co se týče funčnosti a funkcionalit, jsou obě značky srovnatelný
a obě splní všechny běžný požadavky. Jde spíš o osobní preference nebo cenu.

Martin