Návrh na převzetí (proc.)linux.cz

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Červen 25 14:08:04 CEST 2020

	Zdravím,

Michal Stanke wrote:
: Zdravím.
:
: Psal jsem si teď s Janem Kasprzakem a podle informací od něj přístup k
: *proc.linux.cz
: <http://proc.linux.cz>* vůbec nemá a neměl. DNS ukazuje na server
: web.adminit.cz (77.93.206.233). Kdo by mi tam prosím dal přístup, abych
: mohl web (ne)pravidelně aktualizovat, když se změní? Přímo na web.adminit.cz
: je jméno Lukáš Matějka, v rejstříku té firmy jsou kromě toho ještě Dan
: Ohnesorg a Ondřej Vácha. Pokud přístupy nejsou možné, pak poprosím o změnu
: DNS téhle subdomény někam jinam.
:
: Co se týče *(www.)linux.cz <http://linux.cz>*, shodli jsme se, že by asi
: bylo fajn to s proc.linux.cz sloučit (proč mít dva "stejné" weby?). Rád to
: udělám, ale k tomu bych potřeboval přístup zase na server 147.251.58.75,
: což je podle whoisu IP adresa Ústavu výpočetní techniky na MUNI v Brně.

	Tohle není pravda, server patří Fakultě informatiky (a mám na něj
přístup, říkal jsem, že by stálo za to udělat novou instalaci a nahradit
to, ale běží na tom i tento mailinglist, takže to nejde dělat jen tak
bez znalostí návazností.

	V tomto případě - pokud se shodneme na sloučení obsahu www.linux.cz
a proc.linux.cz - bych udělal nový server včetně zřízení přístupů, tam by
se webová prezentace i archívy mailing listů a další věci postupně rozjely,
a pak by se to přehodilo (třeba jen v DNS).

: Jelikož aktivitu CZLUGu neznám, respektive je ani moc nevidím, navrhl jsem
: ještě, že bychom mohli celé linux.cz převést pod spolek OpenAlt, jehož jsem
: shodou okolností čerstvým předsedou. Nechci, aby podobný web závisel nebo
: byl přístupný čistě jenom mě nebo jakékoliv jiné jedné osobě. Není to dobré
: kvůli dostupnosti a možnosti komunity se zapojit do vývoje (nebo i jen
: opravy nějakého překlepu). A myslím, že přesně od toho je nějaká instituce
: jako spolek úplně ideální. Nicméně současná situace, kdy těch osob je možná
: nula, to úplně nenaplňuje.
:
: Dejte mi prosím vědět, cokoliv by mohlo pomoci mi přístupy získat, a jak
: byste se tvářili na změnu zastřešujícího spolku.

	Doména linux.cz nepatří CZLUGu, ale Fakultě informatiky.
Navrhoval bych nejdřív začít od proc.linux.cz s tím, že by se při úpravách
už počítalo i s tím, že to spolu s www.linux.cz poběží na jednom hostname.

-Jan Kasprzak

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |