BIOS, microcode

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Středa Červen 30 21:45:48 CEST 2021

Zdar,

spravuju dva fyzické servery (popis dole). Oba jedou Debian Buster.
Používal jsem v minulosti balíček intel-microcode, všiml jsem si jeho
nedávného updatu. Po instalaci se má stroj rebootovat a s každým rebootem
se updatne CPU.

Jenže na stránce https://wiki.debian.org/Microcode se píše, že se má
upřednostnit update BIOSu od dodavatele.

Prosím o zkušenosti. Co všechno sledujete a aktualizujete na stránkách
supportu Dellu, Fujitsu apod.? Třeba u Dellu je totiž za roky nashromážděno
červených "urgent" věcí velké množství. Stránkám
https://support.ts.fujitsu.com/IndexDownload.asp rozumím ještě míň a uvítal
bych praktické intro. A dá to důležité dělat na dálku? Jde mi o praktické
zkušenosti.

Anebo používáte inter-microcode a amd64-microcode balíčky a různé ofic.
firmwary neřešíte?

Jinak řečeno, jak s minimálním úsilím udělat to nutné?

Vaše info jistě využijou i další, nejen já. Upřímně říkám, že týhle oblasti
jsem jako správce moc nedal. Prostě to bez potíží běželo. A asi nejsem sám.
Ale s nárůstem odhalení slabin CPU bude podle mě potřeba se tomu věnovat víc.

Děkuju!

Vláďa

===
Mašiny:

Fujitsu PRIMERGY RX1330 M2
Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1220 v5 @ 3.00GHz
BIOS Version: V5.0.0.11 R1.9.0 for D3375-A1x, Release Date: 02/04/2016

Dell PowerEdge R340
Intel(R) Xeon(R) E-2224 CPU @ 3.40GHz
BIOS Version: 2.2.3, Release Date: 09/27/2019