[python] Private git hub, zkusenosti?

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Čtvrtek Březen 25 14:14:17 CET 2021

Tady OP. Koukám, že nejsem sám, kdo řeší lokální github. :-) Tak na oplátku
moje čerstvé zkušenosti s Gitea:

Podle tipu od admina s letitou zkušeností s Gitea jsem tuhle self-contained
binárku podle fajn docky https://docs.gitea.io/ nainstaloval. Vyrobil
službu pro systemd (taky dle docky), přidal reverzní proxy do Apache,
spáchal postgresí db, projel web config, upravil ini soubor v /etc kvůli
mailování, otestoval a během chvíle to fičelo. Líbí se mi, jak to pracuje
se soubory a databází.

$ ps xu
USER       PID %CPU %MEM    VSZ   RSS TTY      STAT START   TIME COMMAND
gitea     6224  1.0  0.7 1808768 112364 ?      Ssl  bře18 103:39
/opt/gitea/bin/gitea web --config /etc/gitea/app.ini

Jsem velmi spokojený s jednoduchostí té instalace, nebordelu na
filesystému. Jest to velmi svižný a server o tom neví. Vzhledově je to
super a má to funkce, co potřebuju, i ty, které zatím nepotřebuju a
vyhlídku na údajně malé a lehké CI:
https://readme.drone.io/server/provider/gitea/

Zádrhel 1:

Potřebuje to exec pro hooky v repozitářích, ale já mám záměrně celý /var
noexec. Jako nejjednodušší se mi vyjevil shell skript, který projede repa a
nasymlinkuje všechny nové hooks adresáře na exec parcelu. Spouštět to budu
patrně jako CGI iniciované globálním webhookem v Gitea při vytvoření repa.
Skript můžu když tak poskytnout.

Zádrhel 2:

Náš server má zcela oddělené týmy vývojářů a chci, aby měl vedoucí každé
organizace v Gitea možnost uživatele přidávat bez toho, aby se na mě musel
obracet. Slabina Gitea je v tom, že to zřejmě neumí - registrace je buď
otevřená (s možnou captcha), nebo registrace funguje, ale bez tlačítka,
které na ní vede (moje současná volba) nebo je samoregistrace vypnutá a
uživatele musím přidávat já jako admin celé Gitea. Asi by šlo vymyslet
ještě nějaké řešení přes API, pro teď moc složité.

Jsme malí, takže seznam uživatelů a repozitářů si pro každotýdenní kontrolu
nechávám posílat cronem z postgresu, pro kontrolu jestli tam nemám nevítané
hosty. Pro zájemce přikládám.

V.