Re: Poškození FS

Vladimír Macek macek na scripteo.cz
Středa Leden 26 14:18:56 CET 2022

Děkuju za odpovědi.

Příběh:

Udělal jsem bajtovou kopii dešifrované parcely, pustil na ní fsck. Na zmíněnou otázku jsem dal yes a pak na 1000 dalších. Chvíli chroupal a skončilo to tak, že na disku je jenom lost+found a v něm 900 adresářů a 11 000 souborů. Všechny pojmenované #číslo. Celková velikost zhruba sedí s tím, co si pamatuju.

Naštěstí jeden z těch adresářů je můj home včetně původní struktury, pouze nahodile mu chybí některé soubory a adresáře. Ty budou pravděpodobně bez názvů v tom lost+found.

Pokud by někdo z vás věděl, jak to zrekonstruovat ještě lépe, velmi to uvítám.

A kdyby mi někdo chtěl říct slovo záloha, tak tu mám, na vzdáleném serveru. Vždy prvního dělám nultou zálohu a denně inkrementy. U nulté 11GB hlásí gpg2 —decrypt pohodu, bzip2 -d následující v koloně však někde ve 3/4 ohlásí chybný kontrolní součet. Kdoví proč. Asi bug v pbzip2 (chtěl jsem ušetřit čas paralelizací). Doporučuju vám ho nepoužívat. Spíš přejdu na gzip.

Takže ode dneška kromě vzdálených záloh budu dělat ještě týdenní rsyncy celého FS, protože mít harddisk, který bych mohl prostě vyměnit za ten co je v notebooku by mi ušetřilo teď minimálně dva dny. A přes USB 3 SATA adaptér to umí fičet až 400 MB/s.

Ach jo, udělal jsem i další pitomosti, tak nebuďte blbý jako já.

Vláďa Macek | +420 608 978 164