Apache & mod_czech II.

Pátek Duben 30 00:40:19 CEST 1999

Dobry den (noc),

po vycerpavajicim souboji ohlasuji 3 ruzne baliky Apache. Vsechny
obsahuji mod_czech a PHP, navic je v nich bud nic nebo Postgress ci
MySQL. Chtel jsem i ODBC, ale nemel jsem knihovny a uz pak ani naladu...
Baliky se lisi podle version, prislo mi to nejjednodussi z hlediska
kolizi (aby nebyly navzajem se vylucujici nazvy). SPEC soubor je vlasne
jen jeden, jednotlive baliky se lisi tim, jak je v nich na zacatku
nadefinovane makro %{what}, ktere doplnuje version takhle:

    nodb - zadna podpora databazi
    psql - PostgreSQL
    mysq - MySQL
    odbc - ODBC (balik neni prelozeny)

Napr: apache-1.3.6-7cz2psql.i386.rpm

K Apache jsem pridal jednoduche testovaci stranky s PHP kodem a ruznymi
znakovymi sadami. Zmenil jsem titulni stranku, kterou si s sebou Apache
nese. httpd.conf obsahuje uplnou konfiguraci, jak to ma i posledni
Apache. Soubory srm.conf a access.conf jsou obsolete. Vsechny cfg.
soubory jsou v /etc/httpd/conf, cimz dodrzuji standard RH (i PHP a
mod_czech ini soubor - ten se includuje z httpd.conf). Prisel jsem na
chybu v rpm :-(

Netrvam na tom, aby byly v zakladni instalaci, ale upozornuji na to, ze
ne vsichni maji posledni browsery, ktere umi vsechno samy (bud z HW
duvodu, nebo proste nemaji pristup k tlustemu dratu, ci dokonce vubec
netusi, ze ve W'95 je standardne predpotopni priserka MSIE3.0 ci
kolik). Take pripominam, ze minimum uzivatelu budouci distribuce RH si
bude umet Apache s kdovicim zkompilovat samo. To by na ni necekali, ze
jo.

Chyba v RPM: RPM vyzobava depencies i z dokumentace, ackoliv jsem se mu
to snazil vymluvit i pres %docdir, takze z *.awk souboru vybral jako
interpret BEGIN :-) a zaradil to do depencies.

Az dopalim CD, bude to na:
ftp://ftp.spsselib.hiedu.cz/pub/linux/local/Redhat-6.0/

Predpokladam male dodelavky v dokumentaci, cili urcite jeste 1 verzi.
Pokud se zakomentuje nondbm patch, melo by to jit prelozit i na RH5.2.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution