Ceske upravy (Re: Distribuce redhat-i386-cs)

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Květen 7 16:47:49 CEST 1999

Tapik <oto_b na jezek.buchtovi.cz> on Fri, 7 May 1999 wrote:
> [...]

Prosím zúčastněné, aby vyzkoušeli, zda jim skutečně chodí česká klávesnice
v RH 6.0 v X bez patchů na /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/XLC_LOCALE
a /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/Compose (problém byl s klávesami
áéíýú bez použití mrtvé klávesy, a myslím že se neprojevoval v KDE).

> No treba v RH5.2-cz jsem videl velice elegantni reseni. Bylo, svete div se,
> obsazeno v /etc/rc.d/init/consolefont v sekci start z balicku
> ISO-8859-2-console-fonts. Pokud nebylo definovano SCRNMAP, tak se to proste a
> jednoduse provedlo.

Tady je problém s přepínáním do X a zpátky na konzoli - pokud je v X
použita skoro celá videopaměť, po přepnutí na konzoli vypadnou fonty.
Takže to chce nějaký skriptík, který je zase zapne (aspoň tomu tak bylo
ve starších verzích X a RH).

Nekřičel bych hop dokud jsem to nevyzkoušel. Při pokusu o make mi to hlásí,
že mi chybí /usr/include/popt.h. Máte ho někdo? V kterém je balíku? Zkoušel
už někdo vyrobit instalačky RH 6.0 s češtinou?

> Mozna bych doplnil:
>    4) Cesky tisk. Nyni na linux na linux.cz bezi dost vasniva
> diskuze o tom jak. Nebo jsem vsechno popletl a v RH 6.0 uz neni problem
> s tiskem stranek v ISO-8859-2 pomoci lpr z napr Netscapu? Mozn aby nekdo, kdo
> se v tom vyzna, mohl napsat nejaky zajimavy printcap, popr. jenom filtr. Nevim
> ale, jak by to resil printtool z control-panelu.

   Pro tisk z Netscape stačí nainstalovat balík a2ps, vyrobit skript
/usr/bin/latin2ps obsahující

#!/bin/sh
/usr/bin/ogonkify -AT -N

a pak používat /usr/bin/latin2ps jako if= v /etc/printcap. Problémy ale
jsou s přechody mezi stojatým a šikmým písmem (písmo je v tom místě
vodorovně rozhozeno - buď je na přechodu velká mezera nebo malá (příp.
žádná či záporná)). Netuší někdo co s tím?

   Nemá někdo také rozumný patch na binárku Netscape, aby používal
ISO-8859-2 fonty ve formulářích? Program na
http://www.penguin.cz/~marvin/pub/uprav.c mi moc rozumný nepřipadá.
Je jen pro jednu konkrétní binárku a patchuje bezhlavě na několika
místech bez jakékoli kontroly, třeba zda na '2' mění pouze '1'.

                                                     S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229