Podoba pocesteni

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Květen 6 20:39:47 CEST 1999

Jan Kasprzak <kas na informatics.muni.cz> wrote:

>     Zkusil jsem nainstalovat RH6.0 - jen upgrade stavajiciho
> systemu, ale je to zajimave. Prvni poznatek je, ze stale jeste je
> potreba patchovat locale pro XFree86. Patch najdete spolu
> s komentarem na adrese
>
>     http://www.fi.muni.cz/~kas/XFree86-locale.patch

   Mne ale ceska klavesnice v X bez tohoto patche chodi (pokud jsem
nezblbnul - ten patch je na nefungujici klavesy áéíýú (samostatne, bez
pouziti mrtve carky), nepletu se?). Nejen v KDE (kde je to snad nejak
obejite, ale i ve fvwm95). Nemam ani patch na
/usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/Compose... Nebo jsem nekde neco
prehledl???

   /usr/X11R6/lib/X11/locale/locale.alias je take dobre, radek

czech                        cs_CS.ISO8859-2

pokud nemate ceske locales v adresari czech, nevadi (klidne muzete mit
LC_ALL=czech, stejne se to prevede na cs_CZ a to je v X-ovem locale.alias
uz dobre), hlavne, ze je spravne radek pro cs_CZ. Jedine co, je potreba
pro ceskou klavesnici a fonty v X udelat je patch na /etc/X11/fs/config
(aby byly dostupne i ceske fonty - ten jsem sem uz posilal) a vnuceni
ceskych fontu aplikacim, coz lze udelat v .Xdefaults (balicky etcskel
a rootfiles).

   Skutecne je potreba nejak patchovat nejake soubory v X? Abychom se
nepohadali o neco, co vubec neni potreba...

   Balicky etcskel a rootfiles snad ani nejsou zalezitosti cestiny, ale
obecne pouzivani ISO-8859-2. Jeste by do nich chtelo doplnit par .*rc
souboru (vetsinou pro ruzne postaky a news klienty aby delali spravne
MIME, viz Czech-HOWTO).

                                                S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229