tetex-0.9cs

Michal Choura xchoura na fel.cvut.cz
Úterý Květen 11 23:41:11 CEST 1999

Pěkný den přeji,

a omlouvám se za pozdní odpověď, ale mám RedHat s novým teTeXem jen doma.

Leo Hadacz <hadacz na math.muni.cz> wrote:

 > nainstaloval jsem si ten pocesteny tetex, vytvoril dokument:

 > \documentclass{article}
 > \usepackage{czech}
 > \usepackage[latin2]{inputenc}
 >
 > \begin{document}
 > Ahoj ěščřžýáíé ÁŠĎŘŤÍÚÓ (nejake ceske znaky).
 > \end{document}

 > Haze to nejakou Babel error (kterou se mi nechce opisovat). Ma ten dokument
 > mit jinou preambuli, nebo je to chyba? Diky.

No, (naštěstí:-) se v LaTeXu nevyznám, ale LaTeX napíše:

! Package babel Error: You have used an old interface to call babel
(babel)                You may expect compatibility problems wit other packages

Tak jsem se podíval do souboru
/usr/share/texmf/doc/generic/babel/babel.dvi a tam jsem se dočetl, že
správně by to mělo být takto:

\documentclass{article}
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage[latin2]{inputenc}

\begin{document}
Ahoj ěščřžýáíé ÁŠĎŘŤÍÚÓ (nejake ceske znaky).
\end{document}

Potom už to hlásí jen jednu nepříjemnost:

Package babel Warning: No hyphenation patterns were loaded for
(babel)                the language `Czech'
(babel)                I will use the patterns loaded for \language=0 instead.

Což je chyba, to by v českém teTeXu být nemělo. Oprava je jednoduchá,
v souboru /usr/share/texmf/tex/generic/config/language.dat je třeba
odkomentovat řádek czech  czhyph2e.tex. Potom přegenerujeme formáty,
které jsou postaveny na babelu, v našem případě
fmtutil --byfmt latex.

Díky za upozornění, LaTeX s babelem jsem zapoměl vyzkoušet, pokud budu
mít trochu času, přegeneruji RPMka, ale až o víkendu. Třeba někdo
najde jěště nějakou chybu.

(mc)

--
Michal Choura          mailto:xchoura na fel.cvut.cz
                       http://cs.felk.cvut.cz/~xchoura/