Priprava RH CZ na ftp.fi.muni.cz

Středa Květen 12 21:56:11 CEST 1999

Jan Kasprzak wrote:

> [ Tento mail je urceny primarne pro Milana Kerslagera, ale pro
>   informaci posilam i do konference. ]
>
>         Mam rozmyslen a v zasade i realizovan zpusob, jak by mela byt
> distribuce redhat-i386-cs zviditelnena na ftp.fi.muni.cz:
>
> - Stroj: Jedna se primo o ftp.linux.cz (AKA ftp.fi.muni.cz AKA
>         odysseus.linux.cz AKA www.linux.cz - to posledni se teprve
>         pripravuje).
> - Pristup: Milan Kerslager ma pristup pres ssh (uz ti to funguje?),
>         moje predstava je, ze pripadne upravy by delal Milan nebo ja,

Budeme se muset navzajem informovat o zasazich. Spis radeji udelat
skript, ktery o zmenach bude posilat info na urcene adresy.

>         a kdokoli dalsi by o zarazeni svych baliku nebo uprav pozadal
>         nekoho z nas (nejlepe na redhat-cz na linux.cz). Jsem ochoten akceptovat
>         pripadne jeste nejakeho duveryhodneho cloveka (Dan Ohnesorg? Petr
>         Kolar?), ale vetsina prace by muze byt vykonavana i jinymi lidmi
>         bez fyzickeho pristupu.

Potrebujeme celkem nutne misto, kam se budou uploadovat
vytvorena/upravena RPM. SOucasny stav, kdy to kazdy dava nekam jinam (k
sobe) je neudrzitelny. Z hlediska bezpecnosti bych videl radeji mirror,
ktery to bude z urcitych mist sam stahovat (od maintaineru). Extra
jednotlive zvladnem po upozorneni vystavovat sami (napr. kdyz mi to
nekdo posle postou).

> [...]
>         skupine "rhcz", maji pro tuto skupinu povoleny zapis a s-gid bit.
>         Pokud bude nekdo (Milane) vytvaret dalsi adresare, je treba jim
>         nastavit zapis pro skupinu.
> - Stavajici obsah adresare i386-cs: Vyrobil jsem do tohoto adresare kopii
>         RedHatu 6.0 s tim, ze vsechny soubory jsem nalinkoval (hard linky)
>         z puvodniho stromu, takze na disku mi to nezabira az tak moc mista.
>         Predpokladam, ze tam budu z FTP stromu linkovat i dalsi veci
>         (zejmena updaty, budou-li vbrzku nejake). Pokud se nejaky soubor
>         uz vyskytuje na ftp.fi.muni.cz, je dobre take udelat hard link.

Tohle je dobry i spatny. Lepsi by byl skript, ktery bude projizdet disk,
hledal soubory o stejne delce a pak pri pripadne shodnosti pri porovnani
po bytech udelat link. Tak to tusim bylo(je) udelano na
Sunsite.mff.cuni.cz

> - Aplikace updatu: Planuji mit skript, ktery vse z updates/6.0 zaradi
>         do distribuce (potrebuji jen upravit ten skript pro 5.2, coz snad
>         dnes bude). Chtel bych, aby se tento skript poustel kazdou noc.

Tohle je nebezpecne, protoze to muze automaticky preplacnout nase
upravy...
Ja dostavam mailem od sveho mirroru automaticka upozorneni o tom, kdyz
nekde neco pribude.

> - Generovani image: v adresari scripts/ je (krome jineho srotu :-) skript
>         mkrhimage, ktery vygeneruje do hlavniho adresare (.../redhat-6.0/)
>         soubor redhat-6.0-cs-YYYYMMDD.img. Predpokladam, ze se bude
>         spoustet kazdou noc, nebo mozna jen v pripade, ze budou nejake
>         nove updaty. To jeste budu muset vymyslet.

Nezapomen na md5sum. Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze pri
stahovani tak velkych baliku se nahodne obcas meni par byte a to i pri
prenosu v lokalni siti. Cim to je, nevim, ale nejspis jsou to chyby,
ktere prolezou pres CRC v IP datagramech. Je to nezavisle na OS.

> - Dalsi: Milane, nakopiruj tam prosim adresar local/, jeste to nemusi byt
>         pripraveno ke zverejneni, ale at se to nejak hybe.

Dnes odpoledne jsem mluvil s Petrem Kolarem. Mam CDRW, takze to na nem
rovnou zkousime. Mam na Odysseovi udelany skript na mirroring ode me,
ale zda se, ze ho nebudu potrebovat. Prizpusobim se. Zitra to tam
soupnu, az to s PK vyzkousime.

--
                        Milan Kerslager