Priprava RH CZ na ftp.fi.muni.cz

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Květen 12 15:54:20 CEST 1999

[ Tento mail je urceny primarne pro Milana Kerslagera, ale pro
  informaci posilam i do konference. ]

	Mam rozmyslen a v zasade i realizovan zpusob, jak by mela byt
distribuce redhat-i386-cs zviditelnena na ftp.fi.muni.cz:

- Stroj: Jedna se primo o ftp.linux.cz (AKA ftp.fi.muni.cz AKA
	odysseus.linux.cz AKA www.linux.cz - to posledni se teprve
	pripravuje).
- Pristup: Milan Kerslager ma pristup pres ssh (uz ti to funguje?),
	moje predstava je, ze pripadne upravy by delal Milan nebo ja,
	a kdokoli dalsi by o zarazeni svych baliku nebo uprav pozadal
	nekoho z nas (nejlepe na redhat-cz na linux.cz). Jsem ochoten akceptovat
	pripadne jeste nejakeho duveryhodneho cloveka (Dan Ohnesorg? Petr
	Kolar?), ale vetsina prace by muze byt vykonavana i jinymi lidmi
	bez fyzickeho pristupu.
- Umisteni: adresar /ftp/pub/linux/local/redhat-6.0 (pro ostatni:
	ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0). Vyrobil jsem
	zde podadresar i386-cs pro vlastni distribuci, a adresar
	scripts pro ruzne skripty (mkisofs, atd.). Aby si lide mohli
	pomoci techto skriptu distribuci ozrcadlit, vyrobit image a vypalit.
- Pristupova prava: Vsechny adresare v .../local/redhat-6.0 patri
	skupine "rhcz", maji pro tuto skupinu povoleny zapis a s-gid bit.
	Pokud bude nekdo (Milane) vytvaret dalsi adresare, je treba jim
	nastavit zapis pro skupinu.
- Stavajici obsah adresare i386-cs: Vyrobil jsem do tohoto adresare kopii
	RedHatu 6.0 s tim, ze vsechny soubory jsem nalinkoval (hard linky)
	z puvodniho stromu, takze na disku mi to nezabira az tak moc mista.
	Predpokladam, ze tam budu z FTP stromu linkovat i dalsi veci
	(zejmena updaty, budou-li vbrzku nejake). Pokud se nejaky soubor
	uz vyskytuje na ftp.fi.muni.cz, je dobre take udelat hard link.
- Aplikace updatu: Planuji mit skript, ktery vse z updates/6.0 zaradi
	do distribuce (potrebuji jen upravit ten skript pro 5.2, coz snad
	dnes bude). Chtel bych, aby se tento skript poustel kazdou noc.
- Generovani image: v adresari scripts/ je (krome jineho srotu :-) skript
	mkrhimage, ktery vygeneruje do hlavniho adresare (.../redhat-6.0/)
	soubor redhat-6.0-cs-YYYYMMDD.img. Predpokladam, ze se bude
	spoustet kazdou noc, nebo mozna jen v pripade, ze budou nejake
	nove updaty. To jeste budu muset vymyslet.
- Dalsi: Milane, nakopiruj tam prosim adresar local/, jeste to nemusi byt
	pripraveno ke zverejneni, ale at se to nejak hybe.

	Diky za pozornost,

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/