RFD: co ma byt v distribuci?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Květen 14 17:20:32 CEST 1999

	Několik požadavků na zařazení různých balíků do distribuce RedHat-CZ
mě přimělo otevřít otázku nad obecnou politikou zařazování neoficiálních
balíků. Můj názor je, že bychom se v této věci měli držet při zemi,
a do distribuce zařazovat víceméně výhradně

- oficiální updaty RedHat Software,
- kryptografický software, který RH distribuovat nemůže,
- l10n a i18n software, zejména týkající se češtiny a slovenštiny.
	Tady by mělo platit, že bychom se hodně měli snažit
	protlačit úpravy do hlavní distribuce nebo přímo do určitého
	balíku.

	Rozhodně bych tam nezařazoval ne-open-source věci
(MySQL, JDK, *Office, atd).

	I celkově by tam IMHO mělo být co nejméně našeho, a většina
RedHatovského. Jde o to, že když vyšel RH5.1 od CPressu, lidi si pořád
myslí (bez ohledu na to, co píšu v manuálu), že to je moje distribuce
a já pro ni dělám support. Ohledně RH5.1 mám tak jeden dotaz denně,
občas někdo někde vyhrabe i moje telefonní číslo :-( Jsem velmi rád,
že na dotazy typu "instalace RedHatu mi přepsala BIOS" (ano, i takový
dotaz jsem měl) mohu odpovídat - ptejte se na RedHat software.

	Spíš bych tam dal Linuxové noviny, nebo nějakou podobu
archívu Linuxové konference (jenže ten už má hodně přes 100M,
a bylo by rozumné to nějak zindexovat; indexy glimpse jsou dalších
40M poměrně obtížně komprimovatelných dat).

	Otevírám proto diskusi (očekávám, že se vyjádří Milan jako
hlavní autor RH60CZ, ale vyjádřit se mohou všichni), co si o výše uvedené
politice myslíte.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/