RFD: co ma byt v distribuci?

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Pondělí Květen 17 09:22:19 CEST 1999

Jenom stručně:
Zajímalo by mne, jaké záruky dává dodavatel CD s vypáleným contribem. Myslel
jsem, že za contrib ručí RH taky a proto jsem navrhoval JDK s contribu. Podle
mne nemusí být takový problém při oficiálním vydání napsat do příručky, že
RPM-ka z adresáře /contrib si musí uživatel nainstalovat ručně pomocí rpm a že
vydavatelé CD za žádná RPM-ka neručí kromě těch, u nichž jsou uvdeni jako
autoři, protože za RPM ručí vždy autor, nikoli distributor a popis, jak zjisit
autora RPM.
Apropos, kdo by ručil za RPM se ssh, když bychom chtěli všechen support
přesunout na RedHat?
Založením adresáře /contrib jenom lidem usnadníme přístup k Linuxovým věcem,
neboť je nebudou muset stahovat s Internetu. Navrhuji, aby každý napsal pět až
deset RPM souborů, které si on stahnul s Internetu a které si mylí, že by
nebyli špatné dodat na CD. Autoři distribuce by si pak mohli vybrat ty
nejčastější a připálit je.

Je to můj názor, nemusí se nikomu líbit. Ale myslím, že jsme v tato konference
vznikla proto, aby byla vytvořena distribuce co nejpoužitelnější pro českého
uživatele. Pokud by šlo jen o češtinu, tak pak nemá ssh a SSL na distribuci co
dělat. Jestliže přidáváme tyto potřebné nástroje, které nejsou součástí
RedHatu, nevidím důvod, proč nepřipojit i jiný užitečný (resp. zajímavý)
software volně bez jakékoli registrace stažitelný ze sítě.

Pokud by šlo jen o support, tak třeba k Angbandu jej budu dělat klidně já.

Pokud jde o licenci k jednotlivým programům, myslím, že by se daly RPM-ka
rozdelit do podadresaru podle licence, anebo uplne jinak. Ale myslim, ze to
resitelne je.

Oto buchta