RFD: co ma byt v distribuci?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Květen 17 11:28:24 CEST 1999

Oto Buchta wrote:
: Zajímalo by mne, jaké záruky dává dodavatel CD s vypáleným contribem. Myslel
: jsem, že za contrib ručí RH taky a proto jsem navrhoval JDK s contribu. Podle
: mne nemusí být takový problém při oficiálním vydání napsat do příručky, že
: RPM-ka z adresáře /contrib si musí uživatel nainstalovat ručně pomocí rpm a že
: vydavatelé CD za žádná RPM-ka neručí kromě těch, u nichž jsou uvdeni jako
: autoři, protože za RPM ručí vždy autor, nikoli distributor a popis, jak zjisit
: autora RPM.

	Oto, tys mě vůbec nepochopil. RedHat IMHO vůbec contrib nedodává.
Nejde jen o formální záruky, ale hlavně o to, že lidé si přes všechny
disclaimery myslí, že za vše na CD odpovídá autor a autorovi pak píší a dokonce
telefonují :-(

: Apropos, kdo by ručil za RPM se ssh, když bychom chtěli všechen support
: přesunout na RedHat?

	Neříkal jsem "všechen support", ale v zásadě to, že bych chtěl,
aby CD byl v podstatě RedHat plus to, co tam RedHat nemohl dát z exportních
důvodů (kryptografie), nebo z důvodů, že jde o software zaměřený výhradně
na české uživatele (lokalizace). S tím že jsem říkal, že cílem má být
lokalizovat původní balíky a dočasně lokalizované věci i sami zařazovat
do distribuce.

	Za ssh budu docela rád ručit sám, neboť jsem asi jediný, kdo se
stará o RPMka ssh globálně.

: Založením adresáře /contrib jenom lidem usnadníme přístup k Linuxovým věcem,
: neboť je nebudou muset stahovat s Internetu. Navrhuji, aby každý napsal pět až
: deset RPM souborů, které si on stahnul s Internetu a které si mylí, že by
: nebyli špatné dodat na CD. Autoři distribuce by si pak mohli vybrat ty
: nejčastější a připálit je.

	Je otázkou, proč potom vycházet z RH6.0, a ne třeba z Mandrake.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //