Dotaz - zacatecnik v linuxu

Jan Toegel neo.matrix na quick.cz
Pátek Prosinec 29 22:01:43 CET 2000

Mam nainstalovany vas RedHat Linux 6.1, a po delsim badani na Webu se mi podarilo nainstalovat i muj PCI WinModem ESS. Internet vsak nerozchodim, protoze kdyz modem zacne vytacet, tak napise neco jako ze neni 'Vyzvaneci ton' (NO DIAL TONE) a zkousi to znovu a znovu. S timto sem mel problemy i ve W2k ale tam existuje nejake nastaveni ktere to resi, ovsem v linuxu sem ho nasel pouze v KDE u nastaveni modemovych prikazu --> inicializacni retezec == ATX3 (pak je vse v poradku). Ovsem KDE nemam v oblibe a pouzivam GNONE a program ppp kde mi modem oznami chybu (NO DIAL TONE), a pokud spustim kppp (z GNONE) modem se ani neinicializuje (v terminalu nejsou zadne znaky).

Druha otazka smeruje k vyvoji aplikaci pod linuxem. Na iternetu jsem po kratkem prozkoumani nalezl spoustu vyvojovych nastroju, ale rozchodil jsem pouze Anjuta C++ (nic moc).
Z Windows jsem zvykli programovat v Visual C++ 6.0 (nebo VB 6.0) ale hlavne jsem zvykly na rozsahlou napovedu co se tyce programovani a tam jsem nenalezl zadnou. Potreboval bych poradit nejaky vhodny vyvojovy nastroj (objektove zamereny) pro vytvareni jakychkoliv programu pro linux (GNONE), hlavne databazove programy. A www misto kde mam sehnat napovedu.

Jeste bych rad vedel, kde se v linuxu skryvaji vsechny programy, ktere jsem poctive vybral pri instalaci linuxu. Tak napr mi chybi spravce Samba rozhrani, spravce MySQL, konfigurace Apatche (nemam rad konzoli).

Dalsi dotaz se tyka instalace programu z archivu xxxx.tar.gz. Po rozbaleni tohoto balicku se vetsinou na disku objevi halda souboru a v navodu je receno ze mam z konzole zavolat  './configure'  pak  'make' a pak 'make install' . Vetsinou skoncim hned u kroku ./configure kdy mi linux oznami ze mu chyby balicek napr. GTK 1.2.x, SDL 1.0.5, .., i kdyz po kontrole systemu pomoci prikazu 'rpm -q XXX' zjistim ze danny balicek mam. Nevym v cem je problem, verze je vetsinou vyssi nez pozadovana.

Pokud nebudete schopni na dotazy odpovedet nasmerujte me prosim alespon na spravny email.

                    Dekuji, a mnoho stesti s linuxem do noveho roku preje neo.matrix na quick.cz coby zacatecnik v linuxu.