Dotaz - zacatecnik v linuxu

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Sobota Prosinec 30 12:17:23 CET 2000

On Fri, 29 Dec 2000, Jan Toegel wrote:

> Mam nainstalovany vas RedHat Linux 6.1, a po delsim badani na Webu se mi podarilo nainstalovat i muj PCI WinModem ESS. Internet vsak nerozchodim, protoze kdyz modem zacne vytacet, tak napise neco jako ze neni 'Vyzvaneci ton' (NO DIAL TONE) a zkousi to znovu a znovu. S timto sem mel problemy i ve W2k ale tam existuje nejake nastaveni ktere to resi, ovsem v linuxu sem ho nasel pouze v KDE u nastaveni modemovych prikazu --> inicializacni retezec == ATX3 (pak je vse v poradku). Ovsem KDE nemam v oblibe a pouzivam GNONE a program ppp kde mi modem oznami chybu (NO DIAL TONE), a pokud spustim kppp (z GNONE) modem se ani neinicializuje (v terminalu nejsou zadne znaky).

A jak se připojujete z GNOME?
Pokud používáte wvdial koukni do souboru /etc/wvdial.conf je tam Init1=.... Init2= ...
Tak tam dodej ten řetězec, pokud používáš jiný program prohlédni jeho soubory.

> Jeste bych rad vedel, kde se v linuxu skryvaji vsechny programy, ktere jsem poctive vybral pri instalaci linuxu. Tak napr mi chybi spravce Samba rozhrani, spravce MySQL, konfigurace Apatche (nemam rad konzoli).

Na HD :-)

/bin	/usr/bin	běžné programy
/dev	ovladače zařízení
/etc	konfigurace
/home	domovské adresáře
/lib	/usr/lib	knihovny
/sbin	programy pro údržbu OS
/var	různé dynamické soubory

> Dalsi dotaz se tyka instalace programu z archivu xxxx.tar.gz. Po rozbaleni tohoto balicku se vetsinou na disku objevi halda souboru a v navodu je receno ze mam z konzole zavolat  './configure'  pak  'make' a pak 'make install' . Vetsinou skoncim hned u kroku ./configure kdy mi linux oznami ze mu chyby balicek napr. GTK 1.2.x, SDL 1.0.5, .., i kdyz po kontrole systemu pomoci prikazu 'rpm -q XXX' zjistim ze danny balicek mam. Nevym v cem je problem, verze je vetsinou vyssi nez pozadovana.

S největší pravděpodobností ti chybí soubory *.h tj
nainstaluj balíčky *devel* .

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

Pozor detekován virus v souboru .signature
Čau! Jsem podpisový virus!
Nakopíruj mě do své signatury abych se mohl dále šířit!
Díky za spolupráci, nějak mi to samotnému nejde!