Ceske fonty

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Únor 11 13:43:00 CET 2000

lisicky na datis.cdrail.cz (Jiri Lisicky) wrote:

> existuje i gfontsel (balík gnome-utils)

> Pokud máte raději řádkový přístup: V X lze vylistovat fonty příkazem
> xlsfonts. Ten má parametr -fn pro jméno fontu. Můžete tedy použít
>
> xlsfonts -fn *Huge*
>
> to by vám mělo vypsat všechny fonty, které mají kdekoliv v názvu
> "Huge". Pokud je Huge pouze alias, nevypíše celé jméno (např fixed to
> dělá), ale pouze ten alias. Potom mu musíte pomocí přepínače -ll říct
> aby byl ukecanější.

To Huge bych hledal nekde v /usr/X11R6/lib/X11/app-defaults/XTerm nebo
v .Xdefaults atd.. Bude to tam nejspis jako *fontMenu*font6*Label,
k nemu se najde font uvedeny v *VT100*font6, to bude prezdivka, takze
se projedou jednotlive fonts.alias z FontPath z adresaru uvedenych
v /etc/X11/fs/config nebo ve FontPath v /etc/X11?XF86Config, najde se
podobny iso8859-2 font, strci se do nejakeho z tech prvne uvedenych
souboru, spusti se novy XTerm a je to.

Tezko. Ta diakritika je strasne vysoka, takze vetsinou stejnojmenny
font ma vetsi roztec radku nebo mensi pismenka (typografove, nekamenujte
mne, namem cas hledat, jak se tomu spravne rika).

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229