vypnuti cestiny v ceskem linuxu ...

Hans Ginzel Hans na kolej.mff.cuni.cz
Pátek Únor 25 17:57:18 CET 2000

> Ahoj!
>
> Muzete mi nekdo poradit, jak v Linuxu vypnu ceske prostredi takev textove
> konsoli (v KDE se mi to povedlo) ... Nelibi se mi, kdyz na me treba 'more'

   Nastavení proměnných ovlivňujících národní chování programů je v
souboru /etc/sysconfig/i18n. Stačí zakomentovat.

> vypisuji na konsoli po nalogovani ... (neznam bohuzel startup-sequenci
> Linuxu). Poz. pouzivam, jak jinak, RedHat 6.1. CZ.

   Jedná se o fortunes. Jejich zobrazování je ve spouštěcím skriptu
shellu /etc/profile.d/x-fortune* .  Stačí učinit skripty nespustitelnými:
chmod -x /etc/profile.d/x-fortune* .  Nebo je můžete kompletně
odinstalovat  rpm -e fortune-cs fortune-mod.

   Pokud chcete fortunes nahradit hesly Jednoty bratrské, podívejte se na
http://www.kolej.mff.cuni.cz/~hgin2088/unix/losung.html.

						Hans Ginzel