Uzivatelske .soubory (was: Re: AucTeX)

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Neděle Březen 12 10:45:45 CET 2000

milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz wrote:
> [...]

Vidis Milane, uz jsem na Tebe dva. ;-)

> No, jenze to povede k problemum pri upgradech, kdyz si uzivatel zmeni sve
> nastaveni a konf. soubor nebude kompatibilni s novejsi verzi. Prebirat se
> stovkou konf. souboru, ktere maji uzivatele ve svych adresarich ve me
> vyvolava silnou depresi zejmena pri pomysleni, ze vetsina uzivatelu neni
> schopna se k nejakym souborum ~/.[^.]* zachovat chapave.

Ono by stacilo udelat skriptik, ktery je schopen stare .soubory ozalohovat
a misto nich nakopirovat nove. Ten by se nespoustel automaticky, ale musel
by si jej spustit uzivatel. Po upgradu systemu by se dala do /etc/motd
hlaska, ze mohlo dojit ke zmene startovacich skriptu, a ze pokud si uzivatel
nic nemenil (cili totalni luser), muze klidne spustit onen skriptik. Idealni
by bylo stare etcskel nemazat, ale nekde zalohovat, aby bylo mozne porovnat,
ktere skriptiky ma uzivatel zmenene. Ale kdyz jsi Milane rekl, ze u RH6.1cz
se bude nastaveni psat do globalnich konfiguraku, tak jsem o tom prestal i
premyslet.

> Ciste teoreticky neni vhodna ani modifikace globalniho konf. souboru,
> protoze pak ten balik neni internacionalni (to je vysvetleno vyse).
>
> Nejlepsi reseni je predelat aplikace tak, aby respektovala konkretni
> locale (tedy standardne nastavovane globalne /etc/sysconfig/i18n). Jen
> tenhle posledni pripad se mi zda korektni a to i v pripade, kdy si ma
> aplikace sama vybrat korektni font (nebo Accept-Charset napr. u wget,
> ktere to take nedela). Takze vyzva pro programatory :-)

Bohuzel, i teoreticky jsou na nektere veci locale slabe (co treba 2 mezery
za teckou za vetou - v anglictine ano, v cestine ne - potrebuje v podstate
kazdy textovy editor). A prakticky existuje spousta aplikaci, ktere locale
spravne nepouzivaji.

                                                       S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229