RedHat CZ a vim

Úterý Květen 9 20:39:16 CEST 2000

On Tue, 9 May 2000, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> u kterych je to nutne z hlediska kryptografie a/nebo lokalizace, ale
> i pak jsem pro upravu _jen_ tech vlastnosti, ktere se tykaji lokalizace.
>
> 	Tyka se to napriklad vimu. V 6.1 i 6.2 je vim-*cz.i386.rpm, ktery
> upravuje spousty veci (barevna syntaxe, inkrementalni vyhledavani), ktere
> s lokalizaci naprosto nesouviseji. Tyto upravy snizuji funkcnost systemu
> zejmena pro uzivatele, kteri sedi u jinych nez Linuxovych terminalu.
> Pro nas toto neni uplne jednoduche vyzkouset a otestovat, takze se _VELMI_
> primlouvam za to, abychom toto testovani nechali na Red Hat Software.

ViM byl (je) novy proto, ze jsme (kdysi) chteli mit novejsi verzi, nez
ktera byla tehdy k dispozici. Do jiste miry je to tedy spise setrvacnost
(i kdyz tusim, ze napr. v 6.1 se opravovala chyba kolem klavesy TAB &
spol. v konzolovem prikazovem rezimu ex).

Pokud si (Yenyo?) stezuje nekdo, ze mu ViM boura terminal, srdi ryba od
hlavy (tj. je neco shnileho v terminalu, protoze ViM by mel respektovat
jmeno, kterym se terminal predstavil a terminal by mel poskytovat to, co
inzeruje). Jiste, muze to byt i chyba, ale pak si zaslouzi bugreport a ne
strkani hlavu do pisku (aka 'jedeme radeji cernobile, tam to videt
nebude').

Ja osobne ViM pouzivam a (uprime receno) nechapu, proc jsou RedHati tak
konzervativni. V tomto ohledu musim podotknout, ze napr. Emacs nebo Joe
take prinaseji do systemu dalsi nastaveni, ktera by se dala povazovat za
'netykajici' se cestiny a pres to nepochybuji o tom, ze je spravne, kdyz
je pouzijeme. Ten, kdo ma pristup k Internetu, to nepochopi, ale ten, kdo
ma k dispozici jen CD (a s tim vedomim vybirame i doplnky, ktere na prvni
CD dame), tak jiste oceni jakoukoliv iniciativu 'navic' (samozrejme v
nejakych rozumnych mezich).

A nakonec: cele upravy kolem ViM se toci okolo dvou souboru:

/usr/share/vim/vimrc
/usr/share/vim/gvimrc

Pokud nekomu ty barvy vadi, pak staci (celkem 21 radku) zakomentovat, resp
ty soubory zrusit. Uznavam, ze by mohlo byt v techto souborech vyslovne
vyznaceno, co je navic.

Myslim, ze rozhorceni tohoto typu je zbytecne (navir reseni je trivialni a
po instalci 'od stolu' vse funguje [alespon si to myslim]).  V distribuci
jsou nedostatky, ktere maji vetsi prioritu.

Hmm, jako posledni vec: kdo pracuje s VI, mel by byt schopen zakomentovat
(coz je jednodussi, nez ty volby odnekud vykouzlit) vyse zminene
neprijemnosti, ktere mu vadi. Pokud (Yenya) instaluje 10+ pocitacu a na
_vsech_ nutne potrebuje konzervativnejsi nastaveni, jiste najde jednodussi
reseni, ne? ;-) [tech baliku bude pro 10+ pocitacu stene vic - viz updaty
od RH po uzaverce].