RedHat CZ a vim

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Středa Květen 10 10:50:17 CEST 2000

On 9 May 2000 19:59:00 +0200, Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> wrote:

> Pokud si (Yenyo?) stezuje nekdo, ze mu ViM boura terminal, srdi ryba od
> hlavy (tj. je neco shnileho v terminalu, protoze ViM by mel respektovat
> jmeno, kterym se terminal predstavil a terminal by mel poskytovat to, co
> inzeruje). Jiste, muze to byt i chyba, ale pak si zaslouzi bugreport a ne
> strkani hlavu do pisku (aka 'jedeme radeji cernobile, tam to videt
> nebude').

Stezoval jsem si Yenyovi ja, kdyz na jeden ne zcela nedulezity server
narval vim, ktery mel snahu delat cosi s iXy a delal syntax
highliting a reverzni zobrazeni. Coz pokud se tam snazim jako root
neco opravit/zmenit, tak je to smrt.

> [...]
> je pouzijeme. Ten, kdo ma pristup k Internetu, to nepochopi, ale ten, kdo
> ma k dispozici jen CD (a s tim vedomim vybirame i doplnky, ktere na prvni
> CD dame), tak jiste oceni jakoukoliv iniciativu 'navic' (samozrejme v
> nejakych rozumnych mezich).
>
> A nakonec: cele upravy kolem ViM se toci okolo dvou souboru:
>
> /usr/share/vim/vimrc
> /usr/share/vim/gvimrc
>
> Pokud nekomu ty barvy vadi, pak staci (celkem 21 radku) zakomentovat, resp
> ty soubory zrusit. Uznavam, ze by mohlo byt v techto souborech vyslovne

Nemate pravdu. Pokud je nekde /bin/vi, tak to ma byt to
nekonzervativnejsi vi, ktere existuje. Protoze jsou i situace, kdy je
potreba editovat na 9600 terminalu. Ano, muzete rict, ze na to mam
pouzivat ed (doufam, ze taky neni barevny :-), ale mel jsem zato, ze
existuje jakasi shoda v tom, ze se mezi spravci muze pouzivat i vi.

Pokud chcete barvicky (nazastiram, ze syntax highliting mi jde ve
vetsine situacich proti srsti), tak si spoustejte vim. Ale predelat
zakladni editor, kterym se stroj spravuje, ne neunosne. A pokud uz se
to predelava, tak by to nemelo byt schovano za snahou (kterou z celeho
srdce ocenuji) o pocesteni, pokud to nema s pocestenim nic
spolecneho. Pak to tedy nazyvejme Color RH CZ nebo no-root-access RH.

Proc bych ja jako uzivatel, ktery vim nikdy explicitne na praci
nepouzil, mel vedet, ze existuje nekde nejake /usr/share/vim/g?vimrc?
Ja spoustim /bin/vi, a to se chova blbe. Za par let se bude normalne
na editovani poustet Word, ale pokud si spustim vi, tak bych mel
dostat pokud mozno co nejvic tu zakladni vec, ktera je, byt to bude
s Wordem ta sama binarka.

> Myslim, ze rozhorceni tohoto typu je zbytecne (navir reseni je trivialni a
> po instalci 'od stolu' vse funguje [alespon si to myslim]).  V distribuci
> jsou nedostatky, ktere maji vetsi prioritu.

Nevidim do toho, jak to Yenya instaloval. Ale pokud dal rpm -Uvh
a vysledek byl, ze se vi (nikoli vim, vem ho cert, ale vi (byt je mi
jasne, ze to je to same, ale to ho neomlouva)) zacalo chovat strasne,
tak je to chyba dost zasadni. A dost pochybuji, ze by yenya o sve vuli
dodelaval nejake smeny do vimrc.

> Hmm, jako posledni vec: kdo pracuje s VI, mel by byt schopen zakomentovat
> (coz je jednodussi, nez ty volby odnekud vykouzlit) vyse zminene
> neprijemnosti, ktere mu vadi. Pokud (Yenya) instaluje 10+ pocitacu a na
> _vsech_ nutne potrebuje konzervativnejsi nastaveni, jiste najde jednodussi
> reseni, ne? ;-) [tech baliku bude pro 10+ pocitacu stene vic - viz updaty
> od RH po uzaverce].

Ale samozrejme, ze je clovek schopen opravit cokoli. Sipky a vim a
tak. Ale je to o ocekavanich a o realite. Ocekavani je, ze stejne jako
v originalnim RH bude vi rozumne, a ono neni.

A pokud uz chcete delat neco navic, nad ramec lokalizace, tak by asi
bylo vhodne dat to primo do primarni distribuce, a dat to tam
zapoznamkovane. Ocenuji, ze jste vymysleli volby, necht teda nekde
sedi, ale at se necpou do zakladniho nastaveni.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.