RedHat CZ a vim

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Květen 10 14:58:35 CEST 2000

Milan Kerslager wrote:
: Pokud si (Yenyo?) stezuje nekdo, ze mu ViM boura terminal, srdi ryba od
: hlavy (tj. je neco shnileho v terminalu, protoze ViM by mel respektovat
: jmeno, kterym se terminal predstavil a terminal by mel poskytovat to, co
: inzeruje). Jiste, muze to byt i chyba, ale pak si zaslouzi bugreport a ne
: strkani hlavu do pisku (aka 'jedeme radeji cernobile, tam to videt
: nebude').

	Problem je, pokud se terminal predstavil necim jako "ansi"
nebo "vt100". Vim pozitivne, ze v RH6.1CZ nebyl vim pouzitelny, pokud
se clovek telnetoval na linux z konzoly BSD/OS. Momentalne nejsem
schopen reprodukovat ten chybny stav (musel bych se jit podivat
k adeltonovi). Muzu se tomu kdyztak venovat vic.

	Mozna jsem trochu prestrelil, ale kazdopadne pokud napisu "vi",
melo by se spustit neco, co je pokud mozno co nejblizsi tomu vi, ktere
najdu na jinych UNIXech. At si tam je barevna syntaxe a inkrementalni
vyhledavani, ale at neni implicitne zapnuta.

	A kdyz uz jsou tam zmeny z nasi strany, necht jsou peclive oznaceny,
a pokud se netykaji lokalizace nebo sifrovani, necht jsou jako takove
oznaceny.

: A nakonec: cele upravy kolem ViM se toci okolo dvou souboru:
:
: /usr/share/vim/vimrc
: /usr/share/vim/gvimrc
:
: Pokud nekomu ty barvy vadi, pak staci (celkem 21 radku) zakomentovat, resp
: ty soubory zrusit. Uznavam, ze by mohlo byt v techto souborech vyslovne
: vyznaceno, co je navic.

	OK, diky za informaci.

: Myslim, ze rozhorceni tohoto typu je zbytecne (navir reseni je trivialni a
: po instalci 'od stolu' vse funguje [alespon si to myslim]).  V distribuci
: jsou nedostatky, ktere maji vetsi prioritu.

	Prave ze nefunguje. Funguje vsechno ve smeru Linux <--> Linux.
Ale myslim si, ze ostatni systemy nemam ani ja ani ty moznost vyzkouset
tak dobre, jako to muze udelat RedHat (a jeho mnohonasobne sirsi uzivatelska
zakladna). Proto jsem prosazoval, abychom delali jen lokalizaci a kryptografii,
ale ne vlastni distribuci.

: Hmm, jako posledni vec: kdo pracuje s VI, mel by byt schopen zakomentovat
: (coz je jednodussi, nez ty volby odnekud vykouzlit) vyse zminene
: neprijemnosti, ktere mu vadi. Pokud (Yenya) instaluje 10+ pocitacu a na
: _vsech_ nutne potrebuje konzervativnejsi nastaveni, jiste najde jednodussi
: reseni, ne? ;-) [tech baliku bude pro 10+ pocitacu stene vic - viz updaty
: od RH po uzaverce].

	Ale jasne. Ja si na svem pocitaci napisu rpm -Fvh <RH6.2>/vim*
a jsem za vodou. A muzu to udelat na vsech pocitacich, ktere pouzivam.
Taky jsem kdysi stejnym zpusobem instaloval ssh a fortify. Ale jednoho
dne me to prestalo bavit a udelal jsem si pocestenou distribuci
s kryptografickymi aplikacemi. Jenom mi jde o to, abych mel v ruce vec,
kterou muzu co nejrychleji nekomu _jinemu_ nainstalovat a dal se o to
nestarat. A ver mi, ze instaluju Linux v nejruznejsich prostredich.

	Mimochodem, v RH6.2 je vim 5.6-11, v 6.2-CZ je 5.6-1cz starsiho
data. Predpokladam, ze v CZ tim padem nejsou vsechny zmeny, ktere
do te doby RedHati delali :-(.

	Co je vlastne v RPMkach vimu jineho nez zmena implicitnich nastaveni?
Ja dlouho pouzivam vim z anglickeho RedHatu a nemam s lokalizaci zadne
problemy.

	Neber to jako nejakou kritiku, spis jako tema k diskusi o tom,
co ma/nema byt v CZ zarazeno a jak to ma byt oznaceno.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //